Дойде моментът за първи тест в родни условия на eлитния електрически SUV
Голям пробег, изключително ускорение, забележително кратко време за зареждане – чакането за Audi e-tron определено си заслужаваше. Дойде моментът за първи тест в родни условия на разполагащия с два електромотора с обща мощност 408 к.с. и двойно предаване елитен SUV.
Ето че този дългоочакван момент най-после настъпи. Първият изцяло електрически модел на марката с четирите пръстена на емблема вече е в продажба, включително и у нас. Имахме привилегията да бъдем сред първите, докоснали се лично до качествата на един от най-обсъжданите електромобили през последните години, броени дни след пристигането му в България. Смея да твърдя, че Audi e-tron 55 quattro е един от наистина динамичните автомобили, които съм имал възможността да шофирам в последно време. Ускорението му буквално те залепя за седалката, а управляемостта е направо забележителна. Което всъщност е доста неочаквано на фона на измереното от германските ни колеги собствено тегло на модела, възлизащо на внушителните 2598 килограма. Обективно погледнато тази стойност няма как да бъде изненадваща на фона на факта, че само пакетът акумулаторни батерии с капацитет 95 кВтч тежи 699 килограма, а окачването и на двата моста е със сложна и високотехнологична конструкция, включваща по пет рамена, адаптивни амортисьори и пневматични елементи.
Тежък и все пак неимоверно пъргав
Колкото повече време прекарва човек зад волана на e-tron, толкова повече се засилва усещането, че на създателите на този електрически SUV почти им се удало да надвият законите на физиката. e-tron се управлява по изключително интересен начин, който бихме могли да оприличим на дигитална прецизност. Странично накланяне на каросерията почти липсва, а сцеплението на 20-цоловите колела е сякаш безгранично, при това без значение от вида и състоянието на настилката. Благодарение на ниския център на тежестта и отличния баланс на теглото между двата моста, поведението на това голямо Audi е извънредно неутрално и дори показва изявен спортен уклон.
Тягата, идваща от двата електромотора (този на предния мост е паралелно монтиран и разполага със 135 кВт и 309 Нм; неговият коаксиално разположен „колега“ отзад генерира 165 кВт и 355 Нм). Бързината и прецизността, с които иновативната система за напречно разпределение на въртящия момент между предните и задните колела върши своята работа, също са меко казано впечатляващи. За работата на системата за двойно предаване отговаря силовата електроника на електрическото задвижване, което на практика означава, че тук задвижването на четирите колела реагира до 50 процента по-бързо в сравнение с конвенционалните технологии. Ускорението при подаване на пълна тяга се усеща направо стремително, особено при активиране на Boost функцията, която е налична в спортния режим.
Повече за впечатленията ни от Audi e-tron можете да откриете на страниците на юлския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов