Началото на продажбите в Европа е планирано за лятото и тогава ще се появи Sportback
Появата на Audi Q4 e-tron на пазара трябваше да чака повече от две години. Това е вторият електрически кросоувър в гамата, който се основава на обичайния e-tron от 2018 г. (R8 e-tron не се брои) и е добавен към седана GT преди няколко месеца. За разлика от по-големия си брат, който използва платформата MLB Evo, първоначално създадена за автомобили с двигатели с вътрешно горене, новият модел е базиран на архитектурата MEB. Всъщност той е роднина на моделите Volkswagen ID.4 и Skoda Enyaq iV. Факт е, че този път Audi реши да не прави пауза межуда обикновената версия и модификацията Sportback - и двете модификации са представени едновременно. Между другото, гореспоменатите автомобили върху една и съща също очакват купе-подобни каросерии.
Електрическият компактен Audi в стандартна каросерия е дълъг 4588 мм, широк 1865 и висок 1632. Междуосието е 2764 мм. По отношение на размерите, той се позиционира между Q3 (4484 × 1849 × 1616 мм) и Q5 (4663 × 1893 × 1659 мм), при които разстоянието между осите е съответно 2680 и 2819 мм.
Версията S-line има собствено окачване, което приближава автомобила на 15 мм по-близо до асфалта. За други версии се предлага като опция. Има няколко възможности за избор на джанти с диаметър от 19 до 21 инча. Всеки дизайн е предназначен да подобри аеродинамиката на автомобила.
Q4 e-tron Sportback е малко по-къс от обикновения кросоувър 1614 мм (–8). Посочва се, че сред автомобилите върху същата платформа купе-подобният нов модел има най-добрите аеродинамични показатели на въздушно съпротивление - 0,26. В обичайната версия той е сравним с показателя на родствения от 0,28.
В началото на продажбите предлагат три модификации за всеки вариант на каросерията. Q4 35 e-tron е обявен за базово ниво. Такъв автомобил е с моно задвижване. Тягата към задната ос се изпраща от електрически мотор с мощност 170 к.с. и 310 Нм. Батерията с капацитет 52 кВтч ще осигури автономен пробег 341 км (WLTP) без дозареждане на обикновения Q4 и 349 км от версията Sportback - по-добри аеродинамични характеристики. За ускоряване от място до 100 км/ч и двата варианта се нуждаят от 9 сек и достигат максимална скорост 160 км/ч - електронният ограничител работи. В Германия за автомобил с редовна каросерия ще струва от 41 900 евро, за Sportback - от 43 900 евро.
Вече писахме подробно за интериора и някои детайли на оборудването. В базовото оборудване - цифрово табло за управление с диагонал 10,25 инча и централен сензорен екран от 10,1 инча. Срещу заплащане системите MMI, MMI plus или MMI pro ще работят с 11,6-инчов екран. Воланът от горния край е сплескан отгоре и отдолу, на горните спици са монтирани сензори с обратна връзка и поддръжка за пръсти. Пера регулират възстановяването.
Допълнителните функции включват head-up дисплей с добавена реалност и аудио система Sonos, инсталирана за първи път на сериен автомобил. Системите за подпомагане на водача включват адаптивен круиз контрол с функция за поддържане на лентата, както и система за наблюдение на водача.
В изпълнението Q4 40 e-tron все още няма да работи соистема за задвижването на всички колела, но мощността на двигателя тук е 204 к.с. със същия въртящ момент. Батерията, увеличена до 77 кВтч, е проектирана за пробег 520 км без спиране. Ускоряванвето до 100 км/ч ще отнема 8,5 сек, но максималната скорост ще остане същата. Интересното е, че за купеподобната модификация на отделни индикатори за възможния пробег при едно зареждане на батерията не се съобщава - изглежда този автомобил няма да се предлага с такава техника. Цените на Q4 40 e-tron започват от 47 500 евро .
От компанията казват, че вътрешното пространство на Q4 може да завиди на модел от по-висок клас. Това отчасти се дължи на особено ниското разположение на пода на батерията. Обемът на багажника на кросоувър с конвенционална кърма е от 520 до 1490 литра, със скосен - от 535 до 1460.
И накрая, флагманът сред разновидностите на малкия e-tron ще бъде Q4 с индекс 50. При такъв кросоувър задният електрически мотор с мощност от 204 к.с. се подпомага от друг със 109 к.с. и 162 Нм, който задвижва предните колела. Сумарната мощност е 299 к.с.и 460 Нм Упражнение 0-100 се изпълнява от двумоторния кросоувър за 6,2 секуи, а ограничителят на скоростта влиза в действие на 180 км/ ч. Батерията тук е същата като тази на 40 e-tron, но пробегът за конвенционален автомобил е по-малък - 488 км (-32). Версията Sportback ще измине 497 км без презареждане. Цена - съответно от 52 900 евро и 54 900 евро.
Електрическите автомобили Edition One могат да бъдат боядисани в един от двата цвята: Geyser Blue и Typhoon Gray. В гамата те се открояват с оцветена оптика, ексклузивен дизайн на джантите и интериорни тапицерии.
Основното оборудване на моделите включва предупреждение за напускане на лентата и аварийна спирачна система. Приблизително 130 км пробег могат да бъдат заредени за десет минути благодарение на зарядната станция от 100 kW, а моделът на опционалните матрични фарове може да бъде персонализиран от салона. Традиционно новият продукт ще се предлага в първо издание Edition One. Доплащането в сравнение с обикновените версии ще бъде 6195 евро. Началото на продажбите на електрическия Q4 e-tron в Европа е планирано за началото на лятото и там ще се появи по-икономичният Sportback.