Инголщатци представиха развитието на програмата във Формула 1 на автосалона в Шанхай
Audi планираше да представи програмата си за 2026 г. във Формула 1 по време на Гран при на Китай. Мерките, които страната налага все още заради COVID-19 обаче, доведоха до отмяната на надпреварата и провокираха инголщатци да използват автосалона в Шанхай за трибуна на своето официално събитие.
Новините по време на официалната премиера бяха малко или много очаквани. Част от подробностите обаче са любопитни и дават представа на какъв етап от развитието е проектът. Още в края на 2022 г. например са започнали тестовете на едноцилиндров прототип, който стои в основата на бъдещия V6.
MEDAINFO: Audi presents Formula 1 project in China
— Audi Sport (@audisport) April 18, 2023
>> https://t.co/4z72ltcdVb#Audi #F1 #Formula1 #FutureIsAnAttitude #AutoShanghai #emobility pic.twitter.com/Yxpe17XMCa
„Първата хибридна задвижваща система, която ще включва двигател с вътрешно горене, електромотор, батерия и електронен контролен блок, ще бъде качена на стенда преди края на тази година и ще се използва като база за бъдещи автомобилни проекти“, гласи официалното съобщение на Audi. “Същевременно симулатора за динамични тестове в Нойбург ще бъде оптимизиран за стандартите на Формула 1 и в бъдеще ще се използва за развитието на задвижващата система на Audi.”
Немската компания е сформирала ново подразделение за проекта във Формула 1. Audi Formula Racing GmbH вече наброява 260 служители, като в основата на екипа са специалисти от различни програми на Audi в сферата на моторспорта. Набирането на персонал трябва да завърши до края на настоящата година. Очаква се бройката да достигне до 300 служители.
В момента върви и разширяването на моторспорт центъра в Нойбург. Новата сграда има площ от 3000 квадратни метра и ще бъде завършена в началото на 2024 година. Модулният ѝ дизайн дава възможност част от оборудването да бъде инсталирано още през втората половина на 2023 година.