Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi TTS Roadster, BMW Z4, Mercedes SLK, Porsche Boxster S: Слънчева енергия

04.10.2009 18:49 11
11
2571860863
Туит

Пропорции като от учебник по автомобилен дизайн, умело вписан в общата стилистика метален сгъващ се покрив и изключителен битурбодвигател с над 300 конски сили – BMW Z4 е сбъдната мечта за много автомобилни ентусиасти. Първо сравнение с Audi TTS Roadster, Mercedes SLK и Porsche Boxster S .

Понякога дори червените светофари имат своите предимства. Притежателите на кабриолети например могат да оползотворят ценните секунди: сваляте покрива, слагате си слънчевите очила, поемате дъх с пълни гърди и светът вече придобива нови краски. Вероятността живототът да ви се стори по-приятен става още по-голяма, когато пред себе си видите безкрайно дългия преден капак на BMW Z4. Макар че още предшественикът на този модел имаше всички основания за високо самочувствие със своя силует на класически роудстър, при новото поколение дължината е нараснала с още 15 сантиметра и усещането при поглед през челното стъкло е почти като в безсмъртния Jaguar E-Type. Доскорошният текстилен каскет е отстъпил място на компактен алуминиев шлем, така че пред нас стои една пълноценна симбиоза между купе и кабриолет. Увеличаването на външните размери и добавянето на твърд подвижен покрив обаче се е отразило доста съществено на теглото, което при тестовия екземпляр се равнява на внушителните 1620 килограма.

Трансформации

Двукомпонентната конструкция с голям заден прозорец не само подобрява видимостта, но също вдъхва у водача чувство за сигурност и предпазва кокпита от опити за вандализъм – все доводи, които няма как да бъдат оборени. Затова и не е трудно да преглътнем, че ефектният „стрийптийз” на автомобила трае цели 20 секунди (два пъти повече в сравнение с предишния модел), а след него багажникът побира само 180 литра. Все пак времето за чакане на един средностатистически светофар е напълно достатъчно, за да може Z4 спокойно да се преобрази от купе в расов роудстър. Пък и докато чака това да се случи, човек истинктивно попива със сетивата си наистина великолепната атмосфера на интериора: щедрите количества полирани фурнири от благородна дървесина, изящните метални детайли и меките кожени тапицерии придават на кокпита на Z4 несравним стил.

Трилитровият шестцилиндров двигател също е радост за душата: докато при нежно боравене с педала на газта ръмженето му звучи приглушено, при пришпорване двата турбокомпресора си поемат въздух за части от секундата, след което автомобилът надава мощен рев и се катапултира напред с изумителен устрем. Предлаганата като опция спортна трансмисия с два съединителя също дава принос за незабравимата акустика. Освен това тя, в зависимост от желанията на човека зад волана, може в един миг да работи съвсем спокойно и лежерно, а в следващия да сменя предавките в ръчен режим с мълниеносна бързина и без дори минимални загуби на тяга.

Живей за мига

При спортно каране в автоматичен режим все пак има моменти, в които реакциите й биха могли да бъдат и още по-премерени – не бива да забравяме обаче, че в един истински роудстър е най-добре пилотът сам да се заеме с управлението на предавателната кутия. А при Z4 въпросното занимание е абсолютна наслада. Леко и същевременно изключително директно работещата кормилна уредба също полага всички усилия, за да достави на водача възможно най-интензивно удоволствие от шофирането. Въпреки всичко е редно да се отбележи, че в много остри завои Z4 понякога се плъзга по външната допирателна на траекторията по-силно, отколкото по-леките си опоненти в теста, а на мокра настилка на системата ESP й се отваря доста работа. Това обаче не прави автомобила по-бавен, по-скоро изисква по-умела ръка зад волана.

Z4 е получил нова ходова част с адаптивни амортисьори и в позиция Normal неравностите се абсорбират с впечатляваща компетентност, докато в режим Sport вертикалните сътресения стават неприятни. Последното вероятно се дължи поне частично и на 19-цоловите колела, на които стъпваше тестовият екземпляр на BMW. Но пък да не забравяме, че точно комфортът не е коронната дисциплина за този баварски модел – усещането за твърдост и нервното движение в права посока си остават фактор, който трудно може да бъде скрит.

Романтичен филм

Ако след удоволствието смело да давате газ на BMW Z4 се прекачите в SLK, усещането е сякаш сте се пренесли от напрегнат екшън в романтичен филм. В прегледния, но направен без характерната за марката любов към детайла кокпит всеки би се почувствал в свои води. Освен това пионерът сред модерните кабриолети с метален сгъваем покрив показва превъзходния пътен комфорт на представителен седан и създава чувство за пълно спокойствие с леко индиректното, но напълно хомогенно управление.

Моделът с трилъча звезда на емблемата не е почитател на суперспортния маниер на каране, не се предлага и с регулируеми настройки на окачването. Затова пък може да си поръчате нещо съвсем различно и не по-малко полезно - подгряване с топъл въздух в областта на вратовете на водача и спътника му. Въпреки че в ценовата листа е означен като „Sportmotor”, V6 двигателят с 305 к. с. е съчетан с класическа автоматична предавателна кутия с хидравличен преобразувател на въртящия момент и, обективно погледнато, не изостава като динамика от конкурентите. Но нито с акустиката, нито с реакциите си при подаване на газ той може да създаде истинска спортна емоция.

Не ме занимавай с глупости!

Porsche от своя страна може да се похвали със звук като истински състезател и дори по най-обикновен път ще ви накара да се почувствате, сякаш сте на легендарната права Hunaudiеres. Мигновено реагиращият и на най-лекото докосване на педала 3,4-литров боксерен мотор работи шумно, но без почти никакви вибрации. Окачването е изключително твърдо и позволява респектиращи стойности на странично ускорение с минимални колебания на каросерията. Воланът изисква пълна концентрация, затова пък се отблагодарява с хирургическа точност.

Не по-малко безкомпромисно се представят и спирачките: с 35 метра спирачен път след десетото спиране от 100 км/ч моделът буквално може да разплаче редица автомобили, които се кичат с титлата „суперспортисти”. Огромните възможности на тази машина обаче изискват и много познания и умения от страна на водача: в бързи завои и при мокра настилка задницата трябва да бъде усмирявана, а това съвсем не е задача за всеки. Всъщност Boxster S изисква не само завидни шофьорски умения, а и сериозна финансова обезпеченост: снабден с добра екипировка, моделът струва с над 20 000 лева по-скъпо от опонентите си.

Хлапака

Което естествено не значи, че другите три модела в теста са евтини - Audi TTS Roadster например струва почти 110 000 лева, но за сметка на това предоставя на купувачите си най-богато обзавеждане. Моделът от Инголщат е съоръжен с мек покрив, чиято превъзходна изолация го прави един от най-добрите в сегмента и го издига напълно на висотата на металните му противници. Подобно на Porsche, тук също е възможно да свалите гюрука в движение, стига темпото да не надвишава 50 километра в час. Частичният недостиг на конски сили и брой цилиндри при TTS се компенсира от безкомпромисното сцепление на двойното предаване и от агресивния звук на четирицилиндровия турбомотор, включително неприкритите детонации на отработилите газове.

Естествено, за дефицит на мощност не може да става и дума: като бързина в завоите автомобилът е почти на висотата на Porsche, само че изисква много по-малки усилия от страна на водача. Необузданото недозавиване или рязкото презавиване са чужди на TTS, а към това се добавя и учудващо лесната работа с кормилната уредба и спирачната система. Директната трансмисия с два съединителя буквално чете мислите на пилота и се справя перфектно във всякакви ситуации. Ако очаквате от TTS да бъде по-икономичен от своите опоненти обаче, явно сте на грешна следа.

Audi печели този тест заради липсата на съществени компромиси и сполучливо подбрания баланс от качества. Купувачите на Boxster със сигурност биха се примирили с липсата на добър комфорт заради фантастичния спортен дух. Типичният притежател на SLK пък търси сигурен и комфортен кабриолет за всяко време от годината и в лицето на модела от Щутгарт получава чудесна избор. Z4 от своя страна е с една идея по-тежък, отколкото би трябвало, а ходовата му част можеше да предлага и с малко по-приемлив комфорт при спортно каране. И все пак моделът от Мюнхен печели сърцата ни в този тест с изключителната си аура, прекрасното представяне на задвижването и най-вече с автентичното усещане за истински роудстър.

Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Audi TTS Roadster 2.0 TFSI - 497 точки

TTS съумява да направи сложния шпагат между спортен характер и добър комфорт, постига впечатляващи динамични показатели и е лесен за овладяване – и всичко това не струва излишно скъпо.

2. BMW Z4 sDrive 35i - 477 точки

Z4 притежава емоционалния дизайн на роудстър от класическата школа, благородно обзаведен кокпит и турбодвигател с могъща тяга. При управляемостта и комфорта на возене има поле за някои подобрения.

3. Mercedes SLK 350 - 475 точки

SLK е достатъчно динамичен автомобил, но набляга повече на традиционни за марката качества като отличния комфорт на возене, сигурното пътно поведение и усещането за спокойствие във всяка ситуация.

4. Porsche Boxster S - 461 точки

Основната причина Boxster да остане на последното място са високата му цена и солените разходи по поддръжката. От гледна точка на прецизността на управлението, динамиката и спирачките моделът води пред опонентите си.


Технически данни

1. Audi TTS Roadster 2.0 TFSI - 497 точки 2. BMW Z4 sDrive 35i - 477 точки 3. Mercedes SLK 350 - 475 точки 4. Porsche Boxster S - 461 точки
Работен обем --- --- --- ---
Мощност 272 к. с. при 6000 об./мин 306 к. с. при 5800 об./мин 305 к. с. при 6500 об./мин 310 к. с. при 6400 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
5,5 сек 5,2 сек 5,7 сек 4,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
37 м 37 м 37 м 35 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч 250 км/ч 272 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
12,1 л 12,3 л 12,0 л 12,5 л
Базова цена 114 361 лева 108 400 лева 108 078 лева 114 833 лева
Коментари

vall
SLK siguren,udoben,sporten ,klasika...

gogo26
i 4etirite sa super vseki po svoi sobstven na4in. slava bogu ve4e dojiviahme vreme v koeto samo tova koeto ni haresva kato dizain da e vode6toto bez opasenia ot lo6o ka4estvo na izrabotkata. az li4no predpo4itam SLK no vsi4ki sa super!

WV
Z4 е с компресор и изпреварва конкурентите си на драг, но ако по пътя се появат завой тогава колите със средно разположен двигател и двойно предаване имат предимство. Не на празно Казват за поршето, че пасва като ръкавица. Цената може и да е висока но ще се купува. ТТ народният благородник имащ всичко, което ти трябва супер бърза скоросна котия, регулируемо окачване, турбо двигател и алуминиево шаси. Мерцедес притежава духалки за врата. В британските ТВ предавания Боксера винаги е побеждавал Z4, даже наскоро правиха и ново сравнение. Там не казаха нешо за разходите освен че за по изпипания и по шлигован автомобил струва доста повече.

Батето
Към \"а\": да, има хора, които са карали поне една от тези коли. И всъщност освен заяждане какво точно стои зад този въпрос? Проблем ли е човек да има мнение, след като е прочел достатъчно достоверна информация по темата?

а
Има ли някой от тука който да е карал една от тези коли :))) или само четете между редовете

Батето
Вероятно ТТ наистина постига най-добър баланс от качества, но от чисто емоционална гледна точка бих предпочел Z4 или Boxster, пък и ако се затечете \"между редовете\", авторът казва именно това.

Коко
На това равнище вече е трудно да се открият недостатъци и съответно да се прецени обективно кой автомобил е по-добър. Тук вече нещата опират изцяло до персоналните предпочитания. На мен най-ми пасва BMW-то, но не съм карал TT

Кирил Boxter_S
Димитре аз вече се пиша Кирил. Boxter_S пораждаше неуместни дискусии. После се пишех умникът, но един индивид ми каза, че съм анонимен и ме било едва ли не страх.

Адолф Грубер
И четирите автомобила са чудесни в случая Ауди са намерили най доброто съчетание цена, качество, характеристики, усещане за спорт и кабрио.

Димитър
Еее братче къде се изгуби ? Ти пишеше много добри коментари нъвремето

Boxter_S
Всеки един от автомобилите е красив по свой начин. За пореден път Поршето ако беше по евтино щеше да спечели. Толкова е скъпо, че струва повече от ТТ-RS което е с 340 коня и 450 НМ. Новото ТТ е страхотен автомобил от ауди от година на година правят все по-добри автомобили. Мерцедес правят превъзходни коли, както и големи .... . Според мен коли като А и В класите не отговарят на нивото на марката същото важи с по малка степен и за SLK. Бавареца е добър на прави отсечки, както и прави може би най-голямо впечатление на хората.

comments powered by Disqus