Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 316d срещу Mercedes C 180 CDI: Дуел

19.03.2013 10:57 3
3
2571895121
Туит

Колко добре се чувства човек с базовите дизелови мотори на BMW "тройка" и Mercedes C-класа? Почти еднакво мощни със своите 116 и 120 к.с., двамата кандидати ни изненадват с малките си разлики.

Дуелът е толкова стар колкото и двете серии от средната класа - BMW срещу Mercedes, „тройката“ срещу С- класата, пропелерът срещу звездата. Но развитието никога не спира и с това тестово кръстосване също не е спирало.

Баварската дизелова лимузина е оборудвана с двулитров четирицилиндров двигател, който  активира 116 к.с. при 4000 оборота в минута и достига максимален въртящ момент от 260 Нм при 1750 оборота в минута. Швабският конкурент образно казано е на по-долен етаж по отношение на оборотите - той разполага с 300 Нм въртящ момент, който се достига още при 1400 оборота в минута. 2,1-литровият четири цилиндров Common-Rail турбодизел на C 180 CDI и неговите 120 к.с. при 3800 оборота в минута не се нуждаят от подканяне.

Mercedes C180 CDI с по-добри характеристики

Докато двигателят на BMW по време на шофиране е високооборотен и пъргав, задвижването на  Mercedes гради доверие с мъдростта си, като девизът му е: „В спокойствието е силата“. При измерване ускорението ни очаква първата изненада: в стандартна дисциплина ускорение от място до 100 км/ч, Mercedes се справя само за 9,9 секунди, което е половин секунда по-бързо от минимум 100 кг по-лекото BMW. На Щутгартските инженери очевидно им се е отдало да настроят изкрючително равномерно развитието на кривата на въртящия момент на двигателя.

Като второ важно условие при дискусията за автомобилите е максималната скорост. И двата седана имат еднакъв нисък коефициент на челно съпротивление от 0,26. Но тъй като BMW със своите 2,2 квадратни метра лицева площ, която е малко повече в сравнение с тази на конкурента, на теория Mercedes има по-голям шанс за успех, дори и като се имат предвид четирите допълнителни конски сили. Стойностите са както следва: 202 км/ч за Серия 3, 208 км/ч за C-класата.

Когато става дума за разход на гориво, то BMW независимо от коефициента си на съпротивление  отново е начело с 6,5 литра на 100 километра. Със своите допълнителни 100 кг C-класата изисква жертва, за същото разстояние се налага да се добавят допълнително още 0,4 литра.

И двата дизела са еднакво тихи

Двете лимузини печелят пълен брой точки в раздела за пробег с едно зареждане: и двамата претенденти могат да изминат повече от 800 километра с един резервоар. И двата модела не могат да скрият работата на дизела под капака, но звукът както отвън, така и вътре не лази по нервите. При студен двигател и при ниски обороти BMW леко трака, типичния за всеки дизел звук, което донякъде напомня на предишните поколения. При Mercedes C-класа дизел се долавя ясно „кашлюкане“ по време на ускорение, но този звук не е досаден. Към краткия списък от негативните точки, водачът на Mercedes ще допълни и досадното свистене на вятъра в областта на предните врати.

И двата двигателя изпълняват службата си с удоволствие, дискретно и незабележимо, така че когато преглеждаме ценовата листа се повдига въпроса, дали не трябва да преразгледаме нагласата си за избор на следващата по-мощна лимузина. При BMW 318d допълнителните 27 к.с. струват около 4000 лева, при Mercedes C 200 CDI увеличението с 16 к.с струва приблизително също толкова. При всички случаи двата малки агрегата са компетентни партньори.

Минимална преднина за BMW 316d

А останалите качества? Третата серия на BMW е оборудвана с много прецизно и остро като бръснач управление на волана, при смяна на посоката на движение Mercedes е малко по-индиректен. Шестстепенната скоростна кутия на BMW включва бързо и стегнато. В "тройката" усещането за пространство е с един нюанс по-добро от Mercedes, който предлага на задните седалки по-малко място за краката на пътниците. Оборотомерът в C-класата се вижда трудно през деня, също така бутоните и подреждането на лостчетата зад волана на Mercedes може да бъде объркващо: вместо аварийните светлини, по погрешка може да се включи темпомата.

Макар че разликата на събраните точки е много малка, 316d заслужено побеждава Mercedes C 180 CDI: все пак третата серия през последната година се появи като напълно ново поколение F30 срещу което актуалният Mercedes C-класа все пак е на ниво 2007 година. Така погледнато, Mercedes изненадващо следва неотлъчно BMW.

Коментари

Петър
BMW 320D!!!Красота ,мощност ,икономичност!

ss
Мерцедеса ми е малко пенсионерски иначе и 2те коли са хубави, ако можех да си ги позволя бих предпочел БМВто но с 328i турбобензина.

Za
Мерцедеса ми харесва повече!

comments powered by Disqus