Компанията продаде 2 247 485 автомобила за 2015 г. и реализира печалба от 9,2 млрд. евро
Конференцията за отчитане на резултатите от предишната година се състоя малко след отбелязването на стогодишнината от създаването на компанията BMW и изрази ведрото и оптимистично настроение от последните финансови параметри. Днес BMW е водещ производител на премиум автомобили, носител на най-авангардното в автомобилостроенето и сред технологичните лидери в същата област. Може би в рамките на тази еуфория човек с умиление ще забележи извън експозицията наречена „100 шедьовъра“ в музея на компанията, посветена на едновековния юбилей и щанда с различни тенджери които тя се налага да произвежда след края на Втората Световна Война.
6,2 милиарда евро чиста печалба
Изпълнителният директор Харалд Крюгер и бордът на директорите на BMW представиха резултатите и визията за бъдещето на компанията за близкото бъдеще. Не е трудно да се досетим че лицата на ръководния екип излъчваха задоволство. Все пак обявените данни доста красноречиво говорят сами по себе си. 2,24-те милиона произведени автомобила (от които 1,90 милиона с марката BMW, 338 хиляди MINI и 3785 Rolls Royce) бележат стойност със 6,1 процента по-висока от тази от 2014 година. Към това следва да се прибавят и почти 137 хиляди мотоциклета. Ръстът при последните спрямо 2014 година е 5,1 процента. 122 244 човека работят в световен мащаб на компанията BMW, оборотът и за 2015 година е нараснал с 14,6% до 92,175 милиарда евро, а печалбата преди данъчно облагане възлиза на 9,224 милиарда (5,2% ръст) или над 10 процента от оборота, което е изключително висока норма. И през 2016 година компанията смята да остане водещ производител на премиум автомобили и да увеличи още, макар и леко, нормата си на печалба. Въпреки нестабилната икономическа и политическа ситуация в света от BMW смятат че ще имат лек ръст в продажбите на автомобили. Принос за това трябва да имат новата Серия 7, новите поколения на BMW X1 и MINI Clubman. В мотоциклетния сегмент също се очаква да се запази ръста, като важни за това ще са новите R NineT Scrambler и G 310 R.
Важно е да се отбележи също че това е шестата поред година в която компанията достига рекорди по отношение на обемите на произведени автомобили, продажбите и печалбата.
В търсене на по-ефективно производство
BMW е може една от най-отворените компании, както по отношение на прозрачността на обявяване на резултатите, така и на събитията за медии. След като значително разшири моделната си гама тя възнамерява да инвестира в различни посоки за да си гарантира стабилно бъдеще. За перспективни технологии като горивните клетки ще се разчита на съглашението с Toyota. Това обаче е много тясна и авангарда ниша. В останалото което в много по-голяма степен касае близкото бъдеще BMW ще разчита основно на своите сили като автомобилен производител. Той ще продължи да инвестира в задвижваните с електричество автомобили от серията i която ще се обогати с новия i8 роудстер и нова версия на i3 с батерия с по-голям капацитет. Инвестициите на гамата от i-модели се материализира и под формата на нова линия от plug-in хибридни версии на X5, Серия 3, Серия 7 и Active Tourer. Към тях ще се добави plug-in хибридна версия на MINI. За сега не се предвижда модел на марката с чисто електрическо задвижване поради ограниченията в обема на автомобила.
Нови моделни линии
От BMW възнамеряват да включат в гамата по-голям SUV модел, който ще се нарича X7. През последните години компанията разработи множество нови модели разширявайки гамата си от SUV автомобили (каквито не съществуваха до края на 90-те години), включвайки и версии наподобяващи купета. Към това за първи път в историята на компанията вече се предлагат и ванове. Поради тази причина вече не остава много място за разширяване и компанията трябва да инвестира все повече в повишаване на ефективността на производството. За целта в заводите се внедряват все повече нови технологични решения свързани с дигитализация на производството и внедряване на нови по-високотехнологични мощности като новия бояджийски цех в завода в Мюнхен. За разлика от главните си конкуренти Mercedes и Audi, BMW не може да разчита на подкрепящи производства като това на камиони и автобуси или пък на други едросерийни марки като VW, затова трябва още повече да прецизира дейностите си. В същия момент премиум сегмента е атакуван от играчи със засилваща се роля като Maserati, Jaguar и Range Rover. За целта BMW ще трябва да запазва лидерството си с помощта на развитие на гамата си от хибридни модели, особено след развилия се дебат за дизеловите двигатели. Според члена на борда на директорите Йън Робъртсън последните вероятно няма да намалят ролята си на европейския пазар. Разбира се във фокуса ще останат също и развитието на комуникационната свързаност и намаляването на разхода на гориво. Марката MINI ще се върне към корените си, оставайки с пет модела, а в момента се проектира нова алуминиева архитектура за Rolls Royce, която ще се използва за всички модели на марката и по този начин ще я отдели изцяло от BMW.
Според борда на директорите компанията ще има ръст на продажбите и през тази година, но очаквано той ще по-малък от този през 2015 година.