Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Brabus G V12 S: Gрандомания

13.07.2009 09:48 14
14
2571851814
Туит

700 конски сили мощност, 1100 нютонметра максимален въртящ момент – и това в тежащата над 2,5 тона G-класа на Brabus с цена 450 000 евро. Икономическа криза ли? Не за всички...

Една от възможните причини за съществуването на Brabus G V12 S е нуждата някой да оповести края на купона... Днес, когато дори средностатистическият руски олигарх старателно къта последните си милиарди, чудовищната G-класа изглежда като мил спомен от времената, в които всичко изглеждаше наред – когато акциите носеха истински дивиденти, а банките имаха реални пари.

В един паралелен свят

Днес Brabus G V12 S стои пред нас с навъсен поглед към обруления от кризата свят, чието последно желание е да бъде тормозен от екземпляр с мощността на болид от Формула 1, тегло колкото на три Smart Fortwo, цена, срещу която спокойно може да си купите уютна вила в някое от най-скъпите кътчета на Стария континент, и емисии на CO2, за които по-удобна и прегледна би била единицата килограм на километър.

При G-класата теорията на еволюцията има доста странни измерения. В момента моделът е на 30 години – достойна възраст, на която повечето автомобили празнуват 20 години от свалянето си от производство... Но не и G-класата с нейните модерни дневни светлини със светодиоди, DVD-плеър и мощност 700 к. с. Всичко това звучи доста странно, когато говорим за несъмнения доайен в гамата на Mercedes, чиято версия 240 GD, отбелязала премиерата си през 1979 година, разполага с не повече и не по-малко от 72 к. с. и развива максимална скорост от 117 км/ч. Твърде, твърде скромно за клиентите на общо петте произведени до момента G V12 S, за които явно не са достатъчно впечатляващи нито 507-те коня на най-мощната фабрична модификация G 55 AMG, нито 610-те к. с. на G V12, предлаган в гамата на Brabus от 2004 година насам. Именно за да задоволят техните изисквания, момчетата от Ботроп са прибегнали до разработката на S-версия на чудовището, инсталирайки задвижващия агрегат на Bullit под капака на G-класата.

Сурова сила

Екстремният мотор е създаден на основата на 5,5-литровия V12 битурбодвигател на S 600, който и без друго е известен с фантастичните си динамични характеристики. Усиленият колянов вал е изцяло нов, а по-големите бутала и увеличеният диаметър на цилиндрите са довели до нарастване на работния обем до 6,3 литра. С цел подобряване на ефективността, всеки цилиндър се захранва по отделен канал от нарасналите по размер турбокомпресори с максимално налягане 1,3 бара, а крайната мощност достига потресаващите 700 к. с. Максимумът в кривата на въртящия момент остава постоянен в изключително широк диапазон, а стойността му от 1100 Нм е изумителна – при това с уговорката, че електрониката отнема 220 Нм от реалните възможности, за да предпази силовия тракт от евентуално претоварване.

Ходовата част е подсилена с компоненти от бронираната версия на G-класата, като стоманената носеща рама е изцяло съхранена и продължава да изглежда все така непоклатимо солидна. Интериорът е стилно обзаведен с комбинация от фина гладка кожа и алкантара и само няколко видими болта напомнят за прагматичните корени на автомобила. G-класата не се свени да кокетничи с достолепната си възраст - броят на блокажите на диференциалите (три) продължава да бъде по-голям от този на въздушните възглавници (две), а неописуемото излъчване на каросерията, съперничеща по елегантност на кахлена печка, в случая се допълва от свенливо стърчащите изпод праговете кюнци на ауспуховите тръби...

Party Time

Краткото завъртане на контактния ключ предизвиква брутален рев от четирите дула на изпускателната система, достойни за злобния саундтрак на тунингования V12. Време е скоростният лост да премине в позиция D, а десният крак на водача да заеме мястото си върху педала на газта. Едно леко трепване с палеца е достатъчно, за да стопи последното поколение на Golf GTI до точка в огледалото за обратно виждане, а ако настъпите газта докрай, времето сякаш спира за около секунда. В този миг на трепет трансмисията връща две предавки надолу, а турбокомпресорите си поемат въздух. Следва неописуем рев и G V12 S излита напред като футболна топка при изпълнение на дузпа...

При изпреварване е добре първо да се изнесете вляво и чак след това да ускорявате, защото опасността да не успеете да насочите своевременно G-класата по безопасна траектория е напълно реална. При деактивирана система ESP мощността идва в повече дори и на безкомпромисната система за задвижване на четирите колела и нерядко се стига до превъртане на гуми и вибрации в доста флегматичната и пестелива по отношение на обратната връзка с пътя кормилна уредба.

По правите V12 S набира скорост със смазващия устрем на лавина, но смяната на посоката при него изглежда почти толкова трудна за постигане, колкото и при споменатото природно бедствие. Тази версия на G-класата определено не обича завоите, където електрониката се намесва толкова енергично, че прави автомобила не много по-бърз от едновремешния 240 GD. Въпреки спортното окачване и широките гуми динамичното пътно поведение категорично си остава чужда територия за свръхмощния колос.

В края на незабравимите часове с Brabus G V12 S спираме сред хладния полъх на пролетната гора, неспособен да разсее горещината от двигателя, стелеща се над предния капак. Погледът на автомобила към заобикалящия свят остава все така мрачен и предизвикателен, сякаш иска да каже – „Драги, купонът може и да свършва, но финалното парти няма да мине без мен!”

Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Технически данни

Brabus G V12 S
Работен обем ---
Мощност 700 к. с при 5100 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,3 с
Спирачен път
при 100 км/ч
---
Максимална скорост 240 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
20,6 л
Базова цена 451 010 евро
Коментари

Aнонимен
bat dra4ko 28.08.2010 pi4ove,ne se djavkaite, ami se braknete za po 1 milka i si djitkaite...

в220
вече всички за били купени ше чакам на някой да му омръзне и....

W220
това е страшен джип имал съм само че по старички и бих дал тия пари ама незнам сега дали мога да си го поръчам предполагам че

SpeedyMan
Велика машина :) Няма по-добър вжип от G-klasse, а в този вариант няма да има и много коли, които да му се опъват по магистралата... Аеродинамиката е малко като паве, ама със 700 коня пак ще цепи въздуха ;)

"до кошник"
Г55 амг не струва 200 000 евро. По комфортната кола с повече пространство. Тестващият журналист каза, че в багажника може да се побере полото и въпреки това да си г- класата да си направи обиколкитА. На права линия мерцедесът спокойно може да победи. Но не забравяй, че джиповете имат висок център на тежеста, което означава по- трудно взимане на завой. С въздушно окачване се редуцира частично този недостатък но г класата няма такова окачване. ако вземеш беемве 135i то ще е по бързо от Х5 с 4,4 турбо бензинов двигател. Или кайман и боксер са по бързи от кайен и т.н. Но в полото не те заглеждат толкова колкото в Г класата. В ролс Ройс за 1 милион лева може да бъде изпреварен с 450 коня може с лекота да бъде изпреварен от някой обикновен битурбо Ес 600. Въпрос на вкус и на пари. Ако искаш комфорт и мощ на ядрен реактор си взимаш брабуса, ако искаш динамика в малка кола полото е за теб.

кошник
може не споря не си спомням достатъчно добре,а нима г 55 амг е слабо ? и ми се струва леко смешно кола за 200 000 евро да се изгъзва по тоя начин

до кошника
В ауто билд теста беше между G55 AMG, това е G12 S. И в теста ако си спомняш полото победи заради пъргавината и маневреността си.

Кирил
Кошник, на една картинг писта например и Трабанта може да бие този Brabus. Най-малкото е неадекватно да правиш такива сравнения според мен. Това просто са тотално различни автомобили. Този специално е абсурден, но за всеки влак си има пътници.

кошник
как тъй да не са ги сравнявали тестваха ги на няква писта в германия тия от аубилд полото беше по-бързо с една или две секунди на обиколка

bobo
абсолютно съм съгласен с тебе,просто уточнявам на колегата по горе да не пише глупости

Антипожарникар
Бобо, не забравяй, че Polo GTI може да бъде победено само от две неща-светлината или друго Polo GTI.........Аз не разбирам от High-tech изобретения като Polo GTI за това предпочитам да притежавам един такъв "слаб" Брабус.... ;)

bobo
под модел имам предвид тунинга на брабус

bobo
пич защо коментираш като вобще не си в час, излагаш се. GTI-ката вобще не се е сравнявал с този модел, само това ще ти кажа

кошник
купувайте си джипка за 450 00 евро дето и поло джтии не може да бие

comments powered by Disqus