Citroen обяви, че ще прекрати програмата си в WTCC догодина и ще пренасочи всичките си усилия към WRC. Заводският отбор на французите ще направи пауза от един сезон в Световния рали шампионат и ще поднови кампанията си през 2017 година.
След като Peugeot Sport обяви, че Себастиен Льоб ще се присъедини към отбора за целия сезон 2016, бе логично да предположим, че предстоят съществени рокади в заводската програма на французите. Те бяха официално потвърдени днес, като ръководството на компанията съобщи, че ще пренасочи всички усилия към Световния рали шампионат.
Програмата в WTCC ще продължи и догодина, за сметка на участията във WRC, които ще бъдат временно прекратени докато се подготвя новият автомобил. Французите приложиха аналогичната стратегия през 2006 г., когато повериха своята Xsara WRC на белгийския тим Kronos Racing, за да развиват на спокойствие C4 WRC.
Голям плюс за ръководения от Ив Матон екип е, че настоящият двигател на Citroen в WTCC отговаря на правилника за сезон 2017 във WRC и наученото в пистовия шампионат може да бъде приложено директно в рали спорта. Не е изключено французите да сменят изцяло базовия автомобил, тъй като в момента DS е отделен бранд, който се промотира във Формула Е посредством Virgin.
"Никога не сме прикривали интереса си към правилата във WRC за 2017 година и целият екип е пределно мотивиран за новото предизвикателство", коментира Ив Матон. "Харесваме свободата, която се дава, за да станат автомобилите по-зрелищни. Същевременно получаваме възможност да прилагаме наученото от развойната дейност по двигателя на Citroën C-Elysée WTCC."
"Тъй като се налага да изразходваме ресурсите си ефективно, решихме да концентрираме всичките си усилия върху проектирането и развитието на новия WRC автомобил. Ще продължим да следим изкъсо WRC, както посредством организирането на Junior WRC шампионата, така и посредством програмата на Кентан Жилбер, тазгодишния шампион при младежите."
В официалното съобщение на Citroen не се споменава и дума за настоящите пилоти на марката. Според първоначалните слухове Мадс Йостберг ще се върне в екипа на M-Sport догодина, докато Крис Мийк ще отговаря за развитието на новия автомобил. Не е изключено Мийк да получи и ограничена програма, като PH Sport е най-логичният партньор на французите.