Dacia подложи Sandero на частично, но същевременно изключително ефикасно обновление
Стратегията на Dacia се оказа огромен успех – включително на пазари, от които никой не очакваше да се превърнат във фактор за развитието на румънската марка. И обяснението не е никак трудно – замислете се колко съвременни световни автомобилни марки, специализирани в производството само и единствено на достъпни, функционални и надеждни модели се сещате? Колкото и да размишлявате, няма да ви дойде на ум повече от една компания. Поради простата причина, че в момента Dacia е единствен по рода си производител, който не се стреми да бъде нито на гребена на технологичните тенденции, нито да следва или създава модни течения, а чисто и просто предлага на клиентите си всички предимства на класическата персонална мобилност на възможно най-приемлива цена.
Начинът, по който Dacia са подходили при модернизацията на моделните семейства на Logan и Sandero показва недвусмислено, че марката прекрасно знае къде се намира и накъде трябва да върви, за да продължи фамозното си представяне на пазара. Външно моделите са получили основно освежена предна част, която им придава по-привлекателен и съвременен вид, забелязват се и други внимателно премерени промени.
Право в десетката
Първото нещо, което се откроява в интериора на рестилизираните модели, е напълно новият волан. Ефектът от него е поразителен – той не просто изглежда по-добре от досегашния, нека се изразим така, семпъл волан. С елегантния си дизайн новият волан буквално променя облика на вътрешността на автомобила, с отличния си захват подобрява удобството при шофиране и – ако щете вярвайте – дори създава по-автентично усещане за работата на кормилната уредба. А, и без малко да забравим – клаксонът най-после е там, където му е мястото – на волана, а не на лостчето за мигачите. Нови декоративни елементи, както и различни материали за облицовките и тапицериите внасят повече качество, а допълнителните места за предмети и новите опции като например камера за заден ход значително облекчават всекидневието на собствениците на Logan и Sandero.
Нов базов мотор с три цилиндъра
Най-съществената технологична новост е смяната на досегашния базов мотор с кубатура 1,2 литра и мощност 75 к.с. с напълно нов агрегат с три цилиндъра. Модерната машина с алуминиев блок има променливо управление на маслената помпа и газоразпределението, мощността е 73 к.с., а работният обем се равнява на 998 кубически сантиметра. От Dacia обещават намалени с 10 процента емисии СО2, по-нисък разход и подобрена динамика. Съвсем естествено, ако очаквате от този мотор някакви чудеса от храброст, чисто и просто сте на погрешен адрес. Само че е абсолютен факт, че темпераментът е с една идея по-добър в сравнение с досегашния 1,2-литров двигател, набирането на обороти става значително по-спонтанно, а тягата при ниски и средни обороти е съвсем прилична предвид показателите. Разходът на гориво при по-икономичен стил на шофиране също впечатлява приятно със стойности около 5,5 л/100 км.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Dacia