Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Електромобили близнаци Tesla в автопарка на Bosch

24.07.2015 10:03
Туит

Компанията разработва автоматизираното шофиране за серийно вграждане във всички видове превозни средства

Тестовите автомобили се базират на Tesla Model S

Бош разработва автоматизираното шофиране за серийно вграждане във всички видове превозни средства

Превръщането на един автомобил във високоавтоматизиран изисква 50 нови Bosch компонента, 1300 метра кабели и 1400 часа работа

Високоавтоматизираните тестови автомобили вече се движат по пътищата

Тестовите автомобили, богато оборудвани с измервателни устройства, сензори и инструменти, обикновено се забелязват отдалече. Но с новата Tesla Model S, която неотдавна се присъедини към автопарка на Бош, случаят е съвсем различен. Двата тестови електромобила помагат на инженерите да усъвършенстват автоматизираното шофиране. На пръв поглед обаче е много трудно да ги отличиш от серийните модели. “Бош разработва автоматизираното шофиране за серийно вграждане във всички видове превозни средства“, споделя д-р Дирк Хоайзел, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. Новите тестови автомобили демонстрират прогреса на Бош в интегрирането на необходимите системи и компоненти. Участниците в 62-ия Международен автомобилен брифинг на Бош, който се състоя тази пролет в Боксберг, Германия, успяха да се убедят със собствените си очи.

Готови за високоавтоматизирано шофиране след 1400 часа работа

За да шофират сами, тестовите модели най-напред трябваше да бъдат подобрени. Във всяка кола бяха инсталирани 50 нови Bosch компонента. Сред тях е и стерео видеокамерата (SVC), с която автомобилът разпознава лентите за движение, пътните знаци и свободните пространства. SVC на Бош е най-малката стереокамера за автомобилни приложения на пазара. Компактният дизайн позволява лесното й интегриране в автомобилите. Освен това, във всeки автомобил Tesla Model S бяха прокарани 1 300 метра кабели, фиксирани с 400 кабелни връзки. „След около 1 400 часа работа по тях тестовите автомобили са готови за високоавтоматизирано шофиране“, твърди Хоайзел. С технологиите на Бош двата електромобила Tesla вече могат да се движат напълно самостоятелно по автомагистрала без никаква намеса на водача.

Прехвърлянето на отговорността за управлението от шофьора към автомобила оправдава вложените в подобрения време и усилия. Високоавтоматизираните автомобили трябва да функционират безотказно, дори и при повреда на някой компонент. Единственият начин да се постигне това е подсигуряващият дизайн на критичните системи за безопасността – спирачките и кормилното управление. Например, и двата тестови автомобила са оборудвани с iBooster – електромеханичен спирачен усилвател и с електронната стабилизираща програма ESP®. Тези компоненти могат да спрат колата независимо един от друг, без нужда от намеса на водача. “За Бош безопасността винаги е на първо място,” заяви Хоайзел. Електрозахранването и най-важните управляващи блокове също имат подсигуряващи системи.

Няколко хиляди километра по тестовите трасета без засечка

От 2011 г. два екипа на Бош на два континента работят по автоматизираното шофиране. Инженерите в Абщат, Германия, усъвършенстват системната интеграция. Колегите им от Силиконовата долина в Пало Алто, Калифорния, отговарят за функциите. Двата екипа разчитат и на подкрепата на 2 000 инженери на Бош по целия свят, които работят по системите за асистенция на водача. Бош ползва идентични тестови автомобили, за да могат двата екипа да споделят резултатите си. Хоайзел обяснява защо концернът е избрал двата електромобила Model S на производителя от САЩ Tesla: “Те обединяват двете тенденции в автомобилостроенето – електрификацията и автоматизацията.“ „Това е страхотно предизвикателство, на което Бош не може да устои“, добави той.

От началото на 2013 г. Бош тества автоматизираното шофиране в участъци от пътната мрежа. Досега бяха използвани два тестови автомобила на базата на BMW 325d Touring. Инженерите ги пускаха успешно по магистрала A81 близо до Щутгарт и междущатската I280 в Калифорния и те изминаха хиляди километри. Преди първия тест драйв, немската сертифицираща организация TÜV Süd разгледа концепцията за безопасност, специално разработена от Бош за тази цел. И макар че бордовата технология на автомобилите е разработена така, че да се справи с всяка ситуация при трафик по магистрала, тестовите пилоти са преминали специално обучение.

Коментари
comments powered by Disqus