С модернизацията Ford Kuga получи луксозна и спортна версия, както и нови базови мотори
Още при първия поглед към предназначените за тестово шофиране екземпляри от обновения в средата на производствения си цикъл Ford Kuga наред с обичайните, характерни за подобни модернизации промени в предната част и броните впечатление прави и наличието на един особен вариант с поизискана стилистика, означен с логото на известната някога каросерийна фирма Vignale. Радиаторна решетка с пофина мрежа вместо хоризонтални ребра, особени брони и прагове, а отвътре – луксозен волан и изцяло кожена тапицерия открояват тази версия като найвисоко ниво на оборудване и същевременно декларация за пораснали претенции и амбиции при позиционирането на „световния SUV“ на Ford.
Следвайки стратегията за унифициране на моделите си, хората от концерна още през 2012 г. лансираха едносъщните Kuga ІІ и Escape III, които, макар и с различни двигатели, се борят за клиенти на пазари по целия свят. В това отношение те следват съдбата на донора на платформата Focus, който в последните години стана найпродаваният модел на планетата.
Следваща стъпка в унификацията наблюдаваме при двигателите, поточно, при бензиновите. На практика се предлага само един мотор – 1,5-литровият EcoBoost, но с три нива на мощност от 120, 150 и 182 к.с. При дизелите, обратно, монополът на двулитровата машина сега е нарушен от 1,5-литровия TDCi със 120 к.с. и 270 Нм максимален въртящ момент. Тягата е достатъчна с оглед на факта, че този мотор се предлага само с предно предаване и от него не се очакват подвизи в пресечен терен и теглене на тежки ремаркета.
Ако обаче намеренията ви са точно такива, може би е подобре да доплатите 2110 лв. за двулитровия дизелов вариант със 150 к.с. и 370 Нм. Освен подобри динамични показатели и посилна тяга тази сума ще ви осигури и възможност за избор, каквато не предлага нито една от останалите версии. Само 2.0 TDCi може да бъде поръчан както с предно, така и с двойно предаване (добавката е 6900 лв.), с механична шестстепенна трансмисия или с предавателна кутия с два съединителя Powershift (3400 лв.). Иначе двата по-слаби бензинови мотора и 1,5-литровият дизел засега се предлагат у нас само с предно предаване и механична трансмисия, най-мощният EcoBoost със 182 к.с. – само с двойно предаване и автоматик с хидравличен преобразувател, а 2.0 TDCi със 180 к.с. – само с двойно предаване.
Родствените връзки с Focus са донесли на Kuga много добра управляемост, стабилно поведение в завой без излишно клатене и в съчетание с някой от помощните агрегати са източник на удоволствие зад волана. В тестовото шофиране по заснежените пътища в полите на Пирин дизеловата версия със 150 к.с. показа адекватно поведение в зимни условия, двойното предаване не позволи да усетим дефицит на сцепление, а в просторната кабина отоплението създаваше приятен уют и комфорт.
Какво ново?
Добрата динамика и управляемост бяха присъщи на модела и преди модернизацията, затова си заслужава да се спрем на новостите. Те са свързани главно с подпомагането на водача и системите за мултимедия и свързаност. Системата за полуавтоматично паркиране вече включва и възможност за перпендикулярно паркиране. При излизане от паркомясто на заден ход базирана на радар система предупреждава за трафик от двете страни на автомобила. Адаптивният темпомат вече предупреждава за опасност от сблъсък с предния автомобил, системата Active City Stop за самостоятелно аварийно спиране в градски условия сега работи до 50 вместо до 30 км/ч. Предлагат се системи за спазване на лентата и наблюдение на мъртвата зона встрани от автомобила, както и разпознаване на пътните знаци.
Новото поколение SYNC 3 на системата за свързаност на Ford дава възможност на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости, поразговорни гласови команди. При разработването на SYNC 3 специалистите са използвали информация от 22 000 коментара на потребители и други изследвания, за да я съобразят с нуждите на клиентите. Сега само като натисне един бутон и произнесе например “I need a coffee“, “I need petrol“ или “I need to park“ водачът може да получи информация и маршрут до близки кафенета, бензиностанции или паркинги.
Осеминчовият екран на SYNC 3 може да възприема движения с плъзгане и събиране на пръсти, чрез Apple CarPlay или Android Auto потребителите имат достъп в автомобила да приложения като Google Search, Google Maps и Google Play, с които те могат да работят по удобен и безопасен начин.
Както споменахме бегло в началото, Titanium вече не е найвисокото ниво на оборудване. Спортната версия STLine, която повишава цената с 6700 лева, включва специално окачване, безключов достъп, активен асистент за паркиране, 18цолови колела, кожен волан и частично кожена тапицерия, както и редица дизайнерски елементи. Върховото изпълнение Vignale, с 13 800 лв. поскъпо от Titanium, облагородява автомобила с някои от опциите в STLine, както и с инфоразвлекателна система с 8инчов екран и девет високоговорителя, биксенонови светлини, кожени тапицерии Windsor, отопляеми седалки, специален дизайнерски пакет и др.
Всъщност, като се абстрахираме от опциите в оборудването, цената на автомобила почти не се е увеличила при обновяването. Базовата бензинова и дизелова версия с предно предаване струват съответно 37 990 и 41 990 лв., с което просторната и изключително приятна за управление Kuga се позиционира изгодно в сегмента на компактните SUV модели.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Модернизираната версия на Ford Kuga е запазила положителните страни на модела и е привела системите за подпомагане и свързаност в съответствие със съвременното ниво на техниката. Вариантът Vignale съчетава добрата динамика на пътя с по-изискан дизайн. Разходът на гориво можеше да е по-нисък.
Текст: Владимир Абазов
Снимки: Ford