Ford избра автосалона в Лос Анджелис, за да покаже новия си глобален модел. Escape или Kuga, както ще се казва в Европа, ще се появи на пазара още през пролетта на следващата година.
Компактният петместен SUV е вдъхновен от дизайнерския прототип Vertrek, представен в началото на годината в Детройт и е поредният представител на One Ford философията. Тя залага на уеднаквяването на продуктите на компанията за различните пазари и е основната причина за успеха на Focus и Fiesta в САЩ.
Дерек Кузак, отговорен за развитието на продуктовата гама на Синия овал, е категоричен, че по отношение на икономията новият Kuga е първенец в класа си, като разходът спрямо предишния модел е намален приблизително с 10%. Същевременно той притежава единайсет екстри, които не са типични за сегмента като, например, автоматичния багажник, който се отваря с леко движение на крака под задната броня. Други интересни решения в новия Kuga засягат интернет свързаността и по-ефективния аеродинамичен пакет, който включва и активни жалузи за радиаторната решетка.
В САЩ новият SUV на Ford ще получи 2,5-литров атмосферен бензин и 1,6 и 2-литровите EcoBoost двигатели на Ford с принудително пълнене. За Европа атмосферната версия отпада за сметка на дизелите, които работят под капака на третата генерация на Focus. По всяка вероятност и новият трицилиндров еднолитров мотор на Синия овал ще намери приложение при версията за Стария континент.
Новият Kuga е приблизително със 100 мм по-дълъг от своя предшественик, като разликата е главно заради промяната в междуосието. Тя би трябвало да доведе до по-добър комфорт както по отношение на возията, така и по отношение на пространството в салона, особено за пътниците на задния ред седалки.
Следващата генерация на Mondeo трябва да се появи на пазара през 2012 г., но Kuga ще бъде най-значимият модел на Ford в близко бъдеще, ако тенденцията за разрастване на SUV сегмента се запази. Според проучванията на Ford 60% от купувачите в САЩ имат дилемата дали да изберат средноразмерен седан или да се спрат на SUV модел. Търсенето в сегмента на Стария континент пък е нараснало с 200% от 2000 г. насам „С всяка изминала година все повече хора отправят поглед към автомобили като Escape“, коментира Кузак. „Искаме да им предложим колкото се може повече причини те да купуват такива.“