Това е третият автомобил от семейството "петдесет и пет", който направи първата си стъпка
Компанията Ginetta, добре позната в света на автомобилния спорт, имаше две важни събития. Британците пуснаха корен в САЩ - те отвориха офис в Северна Америка във Вирджиния. И първият модел, който ще бъде пуснат в чужбина, ще бъде новият Ginetta G55 GTA. Това е третият автомобил от семейството "петдесет и пет", който направи първата стъпка в йерархията след състезателните купета G55 SuperCup и G55 GT4. Дебютантът, създаден за писта , е по-слаб и по-тежък от по-безкомпромисните си роднини и е структурно по-обикновен от тях. Но в кабината на спартанския GTA има климатична система и шумоизолация по подразбиране.
Ginetta G55 GTA действа като пистов автомобил от първо ниво, както е ясно посочено - 20-инчови ковани джанти, обути в цивилни гуми Michelin Pilot Sport 4S. Освен това задвижващият мост няма диференциал с ограничено приплъзване като версиите G55 SuperCup и G55 GT4.
Шасито на спортния автомобил е под хомологация на FIA, а списъкът със стандартно оборудване включва състезателно табло Motec и комплекс VBOX Lite с функции за събиране и анализ на данни и видеозапис. Опции - пътническа седалка, разширено използване на армирана с въглеродни влакна пластмаса, майсторнски клас със заводски пилоти от екипа на Ginetta.
Под композитните панели има пространствена структура на корпуса с интегрирана клетка. G55 GTA разполага и с регулируемо окачване с двойни носачи, мощни спирачки и сервоуправление. Собственото тегло на автомобила не надвишава 1100 кг. Отпред, но в рамките на основата е монтиран Ford атмосферен V6 3,7, от който са извадени 274 к.с. и 405 Нм (за G55 SuperCup и G55 GT4 - 360 и 385 к.с.). Задният мост се задвижва от секвенциална шестстепенна скоростна кутия Quaife. И всичко това струва разумни пари - от 99 950 долара .