Окончателна ли е подредбата на картите в сегмента на мощните модели в компактния клас? Отговорът на Volvo е категорично „не”, и шведската марка пусна в продажба върховата версия на C30, изправяйки се срещу утвърдени конкуренти като Ford Focus ST и VW Golf GTI. Какъв е резултатът от смелия ход на шведите?
Първото, което прави впечатление при разглеждането на ценовите листи на трите моделаq е фактът, че С30 е чувствително по-скъп в сравнение с двамата си противници Golf GTI и Focus ST. Разлики в оборудването действително има, но те не биха могли да се определят като особено значими. Дори екипирани с почти всичко, което спада към серийната екипировка на С30, VW и Ford пак остават по-достъпните алтернативи на шведския спортист. Най-малкият модел в гамата на Volvo все пак донякъде компенсира тази разлика с отличното качество на използваните в интериора материали и възможността за поръчване на някои опции, които изобщо не се предлагат при останалите модели в класа.
С модела С30 Volvo искат тотална промяна в имиджа
Всичко във вътрешността на „шведа”, което изглежда като метал, не е пластмасова имитация, а истински метал, и по отношение на качеството С30 на практика се изравнява с недостижимото досега равнище на Golf. По този параграф Focus изглежда декласиран: големите количества твърда и неприветлива пластмаса развалят впечатлението от иначе функционалния кокпит.
Когато тежките врати на Volvo се захлопнат леко с вдъхващ чувство за солидност звук, човек действително започва да си спомня за епохата на култовите модели на марката от 70-те и 80-те години. За щастие обаче, новият представител на компанията няма нищо общо с флегматичността на своите далечни предци. На празен ход петцилиндровият двигател на практика почти не се чува, а липсата на турбодупка и мощната тяга са удоволствие за сетивата. Който настъпва педала на газта „до дръжката”, ще остане повече от приятно изненадан: T5 се ускорява от място до 100 км/ч с две стотни от секундата по-бързо в сравнение с GTI, и се оказва малко по-бърз от лидера на този сегмент от пазара дори при дисциплината 0-180 км/ч.
C30 показва и с пет километра по-висока максимална скорост от VW Golf GTI, но във всекидневната употреба несравнимо по-важни се оказват фините маниери на този автомобил – той не дразни пасажерите и водача с твърде натрапчив звук от страна на двигателя, аеродинамичните шумове са много дискретни, а вместо типичната за този тип автомобили твърдост, окачването показва отличен комфорт на возене.
Focus и Golf са с по-стегната настройка на окачването
Ford разполага с по-стегната настройка на ходовата част, но и тук преминаването през неравности е достатъчно плавно. Изобщо, макар техниката на двата автомобила да е почти напълно идентична, Focus ST показва доста по-агресивен и безкомпромисен характер, като включително и двигателят му може да се похвали с по-агресивен, но не и прекомерно гръмогласен тембър. Петте допълнителни конски сили на Focus ST имат значение само на хартия, в реални условия динамиката на двата автомобила е на едно и също ниво.
Golf от своя страна предлага блестящ четирицилиндров турбомотор с фантастична тяга, както и великолепна управляемост при всякакви условия. Опитът на марката от Волфсбург в създаването на този тип автомобили казва своето и в крайна сметка GTI е победител по точки в този тест, независимо от оскъдния комфорт на возене. Focus е идеалният избор за онези, които ценят не само динамиката и спортния дух, но и комфорта и характерния нрав на един петцилиндров турбодвигател. Volvo пък е алтернативата за онези, които не биха искали да притежават нито Ford, нито VW... Иначе според критериите на auto motor und sport за С30 остава третото място в теста, което разбира се съвсем не го превръща в губещ – при автомобилите, за които емоцията е на първо място, губещи няма.
Текст: Кристиан Щагер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Анонимен
хбхб
анонимен
da prav si Kire samo po tova se razli4avat i SEATA e po grozniq i po evtin variant na GOLF.Ina4e az sum za Volvo-to poneje sum imal takova i znam za kakvo stava vupros ili s 2 dumi pristrasten sum
Кирил
Ха-ха, Митко, а не ти ли минава през акъла, че Seat Leon е базиран на VW Golf 5 и че двата автомобила се различават основно по дизайна.
mitko
Ima li smisal da govorq Seat leon cupra e istinata ne mi govorete za volvo i za ford i za golf ...
ицооо
Като не ти харесва има 1 вагон списания, пренасочи се на другаде. Колкото до wv са най-продаваната марка в европа. Ти ще кажеш, че европейците са глупави или са излъгани от немските списания. Така че не си прави труда да четеш, а иди да пишеш домашни.