Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Австралия: Шампионът започна сезона с победа

27.03.2011 10:31
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Австралия, старт номер едно за сезон 2011 във Формула 1. Люис Хамилтън (McLaren) завърши втори, а пилотът на Lotus Renault Виталий Петров записа първия си подиум.

Фернандо Алонсо започна изключително слабо надпреварата на „Албърт Парк”, но въпреки това стигна четвърти до финала. Зад него остана Марк Уебър (Red Bull), а Дженсън Бътън се пребори за шестата позиция, въпреки че бе наказан с принудително минаване през бокса.

Перфектни до финала

Фетел поведе с лекота колоната веднага след старта и нито за миг не позволи на най-близкия си преследвач Люис Хамилтън да го притисне. Екипът на Red Bull бе перфектен и в стратегическо отношение, защото двете спирания на германеца се оказаха и най-добрия подход към надпреварата в Австралия. Единственият по-заплетен момент за Фетел дойде след първия стоп, когато той излезе зад Дженсън Бътън (McLaren), но само обиколка по-късно пилотът на Red Bull вече бе пред британския си колега.

Изключително прецизен бе и Люис Хамилтън, който направи перфектно от пилотска гледна точка състезание. Това обаче не се отнася и за неговия автомобил, тъй като подът на MP4-26 се откачи частично в средата на надпреварата в областта на сплитера. Световният шампион за 2008 все пак запази второто си място на финала, но не е изключено той да бъде наказан именно заради повредата в болида на McLaren.

Новият лидер и мъките на Бътън

Renault спази миналогодишната традиция да е на подиума в Австралия благодарение на Виталий Петров, който пое по отличен начин лидерската позиция в отбора след тежката контузия на Роберт Кубица. Руснакът стартира от шеста позиция, но още след първия завой вече беше четвърти и постепенно започна да се откъсва от петия Фелипе Маса (Ferrari). Болидът на Renault не само пазеше отлично гумите и позволи на Петров да бъде изключително постоянен във времената си, но и му позволи да натрупа достатъчен аванс, за да не се притеснява от Ферандо Алонсо в края на австралийската Гран при.

Ако чистото темпо определяше крайното класиране в Мелбърн, то Дженсън Бътън трябваше да е минимум на четвърта позиция. Състезанието за бившия шампион обаче започна изключително неприятно. Той не само пропусна пред себе си Петров, но и позволи да бъде изпреварен от Маса на старта. Бе видно, че автомобилът на  McLaren е по-бързият и въпреки това бразилецът се защитаваше отлично до дванайсетата обиколка. В нея Бътън получи отлична възможност да атакува и го направи, но мина напряко през дванайсети завой, което бе в разрез с правилата. В момента, когато всички очакваха британецът да върне позицията, обаче се случи така, че и Фернандо Алонсо изпревари Маса и това се оказа непосилна задача. В резултат Бътън бе наказан с принудително минаване през бокса и най-доброто, което можеше да направи, бе да стигне шести до финала.

Спасение

Проблеми имаше и Фернандо Алонсо, но все пак той завърши на четвърта позиция. Испанецът се движеше едва девети след първите няколко завоя и първоначално изглеждаше, че няма как да намери място в челната петица. Отлично построената стратегия, както и успешната атака срещу Маса в началото на надпреварата обаче му позволиха да се върне в по-предни позиции.

Ключов бе моментът в 43 обиколка, когато Алонсо влезе за трети път в бокса и екипът на Ferrari го изведе пред Марк Уебър. За това заслуга има и австралиецът, който за кратко напусна пистата обиколка по-рано заради студените все още гуми и в резултат остана едва пети на финала. В действителност той можеше и въобще да не стигне до него, защото веднага след карирания флаг Уебър паркира встрани от пистата.

Мъка за едни, щастие за други

Mercedes GP започна сезона по възможно най-лошия начин, след като и двамата пилоти на германския тим отпаднаха. Първи бе Михаел Шумахер, който имаше лек контакт с Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) в началото на състезанието и се озова в дъното на колоната, след като трябваше да смени спуканата си гума. Самото оттегляне на седемкратния световен шампион обаче дойде в деветнайсетата обиколка, когато той се прибра в гаража зарад съмнения за повреда в задната част на автомобила. Повреда получи и Нико Розберг, но тя бе провокирана от Рубенс Барикело (Williams), който се заби в него при опита си да го изпревари на трети завой в 23-ата обиколка.

Проблемите на Mercedes позволиха на далеч по-малкия тим на Sauber да пласира и двамата си пилоти в зоната на точките. И ако за осмия Камуи Кобаяши то това не бе изненада, то едва ли някой е очаквал, че Серхио Перез ще завърши седми при дебюта си във Формула 1. И нещо повече - мексиканецът бе единственият пилот, който успя да изкара цялата състезателна дистанция само с едно спиране в бокса. Челната десетка допълниха Фелипе Маса, който изпитваше сериозни проблеми с гумите и бе принуден са поеме към питлейна за трети път само девет обиколки преди финала и Себастиен Буеми (Toro Rosso).

Вместо финал

На два любопитни факта станахме свидетели по време на дебютното състезание за сезон 2011 във Формула 1. Първият е, че Себастиан Фетел и Марк Уебър отново не използваха KERS системата на Red Bull също както в квалификацията. А вторият – че активното задно крило далеч не улеснява изпреварванията и че те са възможни главно благодарение на новите гуми на Pirelli. Дали тази тенденция ще се запази, ще разберем в Гран при на Малайзия след две седмици.

Коментари
comments powered by Disqus