Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Китай: Двоен удар за McLaren

18.04.2010 11:13 4
4
2571871955
Туит

Дженсън Бътън спечели Гран при на Китай и втората си победа за сезона, а Люис Хамилтън направи победата на McLaren двойна. Дъждът на „Шанхай” бе автор на уникалното шоу днес не само заради тежката стратегическа битка между отборите, но и заради множеството изпреварвания и живата до последния завой интрига.

Със спечелените 25 точки настоящият световен шампион излезе начело в класирането при пилотите, след като досегашният лидер Фелпе Маса (Ferrari) остана едва девети. Екипът на Red Bull направи серия стратегически грешки, в резултат на което Себастиан Фетел и Марк Уебър завършиха шести и осми. Нико Розберг (Mercedes GP) водеше колоната в първата част от състезанието, но в крайна сметка трябваше да се задоволи с третото място на подиума.

На старта

След квалификациите вчера, спечелени по убедителен начин от екипа на Red Bull, най-коментираната тема в падока на „Шанхай” бе не дали в неделя ще вали, а кого точно ще се случи това. Още по време на загряващата обиколка започнаха да падат първите капки дъжд, но пистата бе суха и всички пилоти стартираха със сликове. При загасването на червените светлини най-бърз бе Фернандо Алонсо (Ferrari), който излезе от трета на първа позиция. Спечелилият полпозишън Себастиан Фетел позволи и на Марк Уебър да мине пред него, а в дъното на колоната Витантонио Лиуци (Force India) се завъртя и повлече със себе си Себастиен Буеми (Toro Rosso) и Камуи Кобаяши (Sauber). И въпреки че стартът бе изключително напрегнат, най-интересното тепърва предстоеше.

Заради катастрофата на Лиуци рейс-контролът изведе автомобила за сигурност на трасето. Очакваше се това да успокои ситуацията, но тъй като дъждът на „Шанхай” се засили, голяма част от състезателите поеха към питлейна за смяна на гуми. Междувременно стана ясно, че Фернандо Алонсо е направил фалстарт и го очаква наказание с принудително минаване през бокса. Ето защо само четири обиколки след старта, когато и сейфти кара се прибра, в челото се озоваха Розберг, Бътън, Роберт Кубица (Renault), Витали Петров (Renault), Педро де ла Роса (Sauber) и Хейки Ковалайнен (Lotus), които решиха да останат на пистата с гуми за сухо.

Първоначално изглеждаше, че това е греша, но впоследствие асфалтът започна да изсъхва и интермедия гумите - да се износват прекалено бързо. Ето защо първите четирима се откъснаха напред, но де ла Роса и Ковалайнен не можаха да се възползват от отличния старт – испанецът отпадна заради поредния блокирал двигател на Ferrari, а болидът на Хейки просто не бе достатъчно бърз, за да парира той атаките на пилотите зад него.

Отново към бокса

Не бяха изминали и седем обиколки, а голяма част от пилотите вече имаха по две посещения в бокса. Това се отнасяше за фаворитите от Red Bull. Марк Уебър се забави много при първото си спиране, което се отрази и на чакащия зад него Себастиан Фетел. Хамилтън също загуби много време, тъй като именно Фетел мина пред него на алеята пред боксовете при втората смяна. Тази ситуация не убегна от погледите на рейс контрола, който обяви, че ще я разследва след края на надпреварата заради агресивното каране на британеца в питлейна.

Междувременно в челото Нико Розберг натрупа близо 4 секунди преднина спрямо Бътън и уверено водеше колоната, а Люис Хамилтън в по-задни позиции въртеше една след друга най-бързите обиколки. Британецът изпревари куп пилоти, като най-интересен бе двубоят му с Михаел Шумахер (Mercedes GP). Две обиколи седемкратният светове шампион парираше атаките на своя конкурент, но в крайна сметка Хамилтън го изпревари на обратния завой след дългата права и се изкачи на пета позиция. А само няколко обиколки по-рано пилотът на McLaren бе извън топ 10.

Изненади в челото

На пръв поглед ситуацията в челото изглеждаше спокойна, защото Розберг имаше добър аванс спрямо Бътън. 19 тура след старта обаче пилотът на Mercedes GP изтърва четиринайсетия завой и изгуби първото място за сметка на Дженсън, който оглави класирането. Точно в този момент дъждът отново започна да се засилва и много от пилотите се отправиха отново към бокса, за да сложат нови комплекти интермедиа. Уебър реагира отлично на създалата се ситуация и с по-ранно влизане успя да изпревари Хамилтън и Фетел за шестото място. Михаел Шумахер се озова на пета позиция, а четиримата в челото – Бътън, Розберг, Кубица и Петров, запазиха позициите си. Разбитото предно крило на Хайме Алгерсуари обаче отново постави хилядни въпросителни, тъй като на пистата се появи за втори път автомобилът за сигурност.

От началото на надпреварата бяха изминали само 22 обиколки, а изпреварванията бяха повече отколкото през целия минал сезон. Въпреки това шоуто продължи с пълна сила. Малко преди рестарта Бътън върна здраво газта, за да запази първата си позиция, но това изигра лоша шега на Уебър, който изтърва последния завой, макар и не без помощта на Хамилтън. Именно в този момент започна втората серия на британеца, който изпревари последователно Шумахер (отново), Петров, Кубица, Алонсо и Сутил. Девет обиколки по-късно световният шампион за 2008 г. бе плътно зад дифузора на Нико Розберг. Още при първия си опит Хамилтън бе на път да спечели второто място, но страхотната контраатака на Розберг отложи това за поредните спирания в бокса. Именно там Люис се пребори със своя германски колега и излезе на пистата зад водача Бътън.

От този момент нататък екипът на McLaren инструктира своите пилоти да карат на сигурно, а и междувременно гумите на Хамилтън вече бяха достатъчно износени, за да пробва да атакува Бътън. Четири обиколки преди края обаче Бътън изпусна спирането за четиринайсетия завой и бе на път да повтори упражнението което коства на Розберг първата позиция, но все пак остана на пистата и спечели втората си победа за сезона. Хамилтън завърши на секунда и половина зад него и изведе McLaren начело в класирането при конструкторите. За Нико Розберг остана третото място, а въпреки всички проблеми Фернандо Алонсо си проби път до четвъртото.

В зоната на точките

Роберт Кубица отново демонстрира отличната форма на Renault с петата си позиция, докато Себастиан Фетел бе принуден да се задоволи с шестото място, въпреки че вчера бе напълно безапелационен в квалификациите. Най-голямо внимание от пилотите във втората петица обаче получи Витали Петров. Руснакът се завъртя в 33-а обиколка и пусна пред себе си Алонсо и Фетел. Впоследствие загуби още няколко позиции, като дори и Хайме Алгерсуари мина пред него, макар и за кратко. Четири обиколки преди финала обаче Петров изпревари не кой да е, а Шумахер, а в предпоследната излъга и Уебър, за да завърши на престижното седмо място, донесло му и първите точки във Формула 1.

Останалите две места в челната десетка бяха определени в последния тур. Михаел Шумахер се движеше девети, но бившият му съотборник Фелипе Маса мина пред него броени секунди преди карирания флаг. С него завърши и Гран при на Китай, без съмнение най-интересното състезание от началото на сезона. Какви изненади ни е подготвила пистата „Каталуня”, която е домакин на следващия старт, ще разберем на 9 май.

Коментари

boro
Пълна дупка беше Михаел. За сметка на това Хамилтън направи наистина уникално състезание.

анонимен
Bravo na Niko,jalko za Michael!

анонимен
Невероятни Бътън, Хамилтън, Сутил и Петров!

анонимен
Уникално състезание. По често трябва да вали :-)

comments powered by Disqus