Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Монако: Петица за световния шампион

29.05.2011 15:50
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели петата си победа за сезона и първа в Монако. Подиума допълниха Фернандо Алонсо (Ferrari) и Дженсън Бътън (McLaren).

Пилотът на Red Bull триумфира в състезанието, което беше изпълнено с инциденти, две появи на автомобила за сигурност и прекъснато 6 обиколки преди финала. Тогава в тежкия трафик на трасето Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) удари Люис Хамилтън (McLaren) край “Басейна” и на свой ред беше торпилиран от Виталий Петров (Renault), като двамата се забиха в предпазните ограждения.

Ударът наложи втората поява на автомобила за сигурност, но заради болките на руснака лекарите се забавиха с изваждането му от болида и надпреварата беше временно прекратена. По-късно от Renault съобщиха, че Петров е само с болки в гърба и леки наранявания по краката, а състезанието беше подновено.

Точно преди инцидента Фетел беше преследван от Фернандо Алонсо (Ferrari) и ранния лидер Дженсън Бътън (McLaren), които бяха с по-свежи гуми от неговите и той трудно удържаше натиска им. Прекъсването беше изцяло в полза на германеца заради позволената смяна на гуми и след рестарта той нямаше никакви проблеми в защитата на първата позиция и спечелването на петата си победа през сезона.

Алонсо и Бътън заеха останалите две места на подиума. Претендентът Люис Хамилтън записа разочароващо състезание, но все пак завърши шести. По пътя си към финала той беше наказан два пъти, след като изпрати Фелипе Маса (Ferrari) и Пастор Малдонадо (Williams) в мантинелите с агресивните си атаки.

Фетел стартира добре от полпозишън и след първото минаване на “Сент Дево” беше следван от Бътън и Алонсо. Пилотът на McLaren първи спря в бокса в 15-ата обиколка и още в следващата беше последван от Фетел. Механиците на германеца обаче се забавиха и той се завърна втори на пистата между англичанина и Алонсо.

Грешката на Red Bull зададе много по-агресивна стратегия за Фетел и той трябваше да изкара финален втори стинт от близо 60 тура със супермеките гуми на Pirelli.

След първото спиране Бътън бързо излезе на 6.2 сек. пред световния шампион в опит за повторение на печелившата стратегия на Хамилтън от Китай, но този път тя не сработи. Англичанинът заложи на три спирания в бокса и след второто размени позицията си с Фетел, а след третия се оказа и зад Алонсо, който разчиташе на по-добре разчетени две спирания.

Така в края на състезанието Фетел вече беше лесна плячка за Алонсо и дебнещия Бътън, чиито гуми бяха в много по-добро състояние, но само тясното трасе по улиците на Монако и силната защита го спасяваха. Германецът трябваше да се защитава от своите опоненти в последните около 15 обиколки, но извади късмет с навлизането в тежкия трафик.

Точно тогава стана катастрофата с Петров и дойде прекъсването на състезанието, което беше повече от добре дошло за Фетел. Пилотите имаха правото да сменят своите гуми, а след рестартирането на състезанието новият комплект свърши своята работа и осигури на германеца безпроблемното стигане до първата му победа в Монако и пета от началото на сезона.

Алонсо остана доволен от втората позиция, след като преди седмица в Испания беше задминат с обиколка. В Княжеството той имаше всички шансове да спечели и записа най-силното класиране за Ferrari от началото на годината.

Четвърти завърши Марк Уебър, следван от Камуи Кобаяши с единствения Sauber в състезанието и Хамилтън. Пилотът на McLaren осъществи контакт с повечето пилоти, с които спореше за позиция и беше наказан с минаване през бокса заради ударите с отпадналите Фелипе Маса и Пастор Малдонадо.

Бразилецът и Хамилтън се бяха захапали още от фибата и имаха около 2-секунден контакт помежду си. Британецът поднови атаката си в тунела от дясната и чиста част на трасето, докато пилотът на Ferrari остана от прашната, удари се в бариерата и разби дясното си окачване. Автомобилът за сигурност веднага излезе на пистата, а в същото време в последния завой Михаел Шумахер (Mercedes) получи повреда и спря на състезателната линия.

Хамилтън имаше участие и в катастрофата с Петров, а до финала се прояви още веднъж. При минаването на “Сент Дево” в заключителните обиколки той атакува Малдонадо и директно го изхвърли в предпазната стена, за което стюардите го наказаха след състезанието с 20 секунди добавено време. Това обаче не се отрази на класирането му, защото седмият Адриан Сутил беше с близо обиколка зад него.

Първата десетка допълниха Ник Хайдфелд с Renault, Рубенс Барикело, който най-после донесе първите точки за Williams през новия сезон, както и Себастиен Буеми от екипа на Toro Rosso.

Със спечелената победа Фетел има актив от 143 точки и увеличи аванса си в класирането до цели 58 пред втория Хамилтън. Уебър е трети със 79 и 3 повече от Бътън. При конструкторите Red Bull мина границата от 200 точки и вече е с 222, докато McLaren заема втората позиция със 161.

Коментари
comments powered by Disqus