Люис Хамилтън спечели Гран при на Абу Даби и втората си шампионска титла, след като повреда в хибридната система лиши съотборника му в екипа на Mercedes Нико Розберг от възможността да спори за победата в последното състезание за сезона.
Това е единайсета победа за британеца, който бе безгрешен в цялата надпревара и напълно заслужено се пребори за втората си титла след 2008 година. Редом до него на подиума се качиха Фелипе Маса и Валтери Ботас, които гарантираха третото място на Williams в шампионата на конструкторите.
След като Нико Розберг спечели квалификацията на "Яс Марина", възелът около шампионската титла във Формула 1 се затегна. Но за твърде кратко. Още на старта Хамилтън изпревари своя съотборник, а още преди надпреварата да бъде преполовена повреда в ERS остави Розберг без каквито и да е шансове за краен успех.
При тази ситуация Mercedes логично инструктира Хамилтън да занижи работните режими на своя двигател, за да стигне необезпокояван до финала и да спечели по този начин титлата. Това даде възможност на Фелипе Маса да се хвърли в битката за първото място и той го направи доколкото автомобилът на Williams му позволяваше. Разликата между двамата се топеше с всяка изминала обиколка, което предвещаваше вълнуващ финал. Когато Розберг се предаде окончателно обаче, Хамилтън вече бе сигурен шампион и отново вдигна темпото, за да спечели единайсетата си победа за сезона.
Фелипе Маса завърши втори, което е и най-доброто му постижение през настоящия сезон. Въпреки че на старта съотборникът му Валтери Ботас се смъкна до осмото място, финландецът също се качи на подиума след много дълъг първи стинт. Благодарение на третата позиция Ботас изпревари Себастиан Фетел (Red Bull) и Фернандо Алонсо (Ferrari) в класирането при пилотите, а Williams си гарантира третото място при конструкторите.
Също като Ботас и Даниел Рикардо не бе в изгодна позиция на старта заради анулирането на резултатите от квалификацията за екипа на Red Bull. Въпреки това австралиецът направи феноменално състезание. Стартира от питлейна, но след цели 28 обиколки влезе в бокса и постепенно прогресира до четвъртата позиция. Съотборникът му Себастиан Фетел определено не се чувстваше толкова комфортно по време на първия стинт и програма максимум за него бе осмото място. За четирикратния шампион, който най-накрая бе детрониран от върха, това е последно състезание с екипа на Red Bull, тъй като догодина той ще замести Фернандо Алонсо във Ferrari.
За Дженсън Бътън стартът в Абу Даби може също да бъде последен с отбора на McLaren, но и последен във Формула 1. Британецът обаче завърши сезона със стил, тъй като се пребори за петото място на финала. McLaren пласира само един пилот в топ 10, тъй като Кевин Магнусен повреди още на старта окачването си след контакт с Адриан Сутил (Sauber). Въпреки това екипът от Уокинг завърши пред Force India в класирането при конструкторите.
И двамата пилоти на индийския тим направиха максимума на "Яс Марина" и благодарение на алтернативната стратегия Нико Хюлкенберг завърши шести, а преподписалият вчера с отбора Серхио Перес стигна до седмото място. Челната десетка допълниха Фетел, Алонсо и Кими Райконен (Ferrari), след като на финала темпото на Розберг спадна драстично. Германецът дори бе инструктиран от екипа на Mercedes да се прибере в бокса, но той предпочете да мине под карирания флаг, макар и с обиколка пасив спрямо Хамилтън и на незавидната четиринайсета позиция.
Гран при на Абу Даби сложи точка на сезона във Формула 1. Люис Хамилтън спечели втората си титла, а Фетел и Алонсо се сбогуваха с Red Bull и Ferrari. Догодина двамата ще бъдат пределно мотивирани отново да се върнат в голямата битка, но предимството на Mercedes едва ли ще бъде неутрализирано толкова лесно. Дали ще е така, ще разберем точно след 100 дни в Австралия.