Официалният документ обаче не означава задължително заводска програма
Honda напусна на теория Формула 1 в края на миналия сезон, но прехвърли правата върху интелектуалната собственост на задвижващата система на Red Bull. Същевременно японците поеха ангажимент да сглобяват двигателите за двата тима на австрийската компания посредством спортното подразделение HRT.
Red Bull на свой ред започна да развива задвижваща система за 2026 в новосформираното подразделение Red Bull Powertrains и успоредно с това преговаряше с Porsche за евентуален алианс. Сделката с немската компания обаче така и не се осъществи, което моментално върна Honda на преден план. Заговори се, че японците ще се включат като партньор на Red Bull и ще развиват MGU-K модула и батерията за новата задвижваща система.
На теория партньорството между двете компании звучи като съвсем логично продължение на досегашните им проекти. На практика обаче точно тези непрестанни опити на Honda да запази някаква връзка с Формула 1 подклаждат спекулациите, че японците искат отново заводска програма.
В тази посока е и последният ход на компанията. ФИА поиска от производителите на двигатели да заявят официално намерението си да се ангажират с правилата за 2026 г. до средата на ноември и Honda е подала съответната документация.
„Регистрирахме се като производител на задвижващи системи от 2026 г. нататък посредством HRC”, коментира Коджи Уатанабе, президентът на Honda Racing по време на презентацията на моторспорт активностите на компанията за 2023 година.
„Правилникът във Формула 1 за 2026 г. и нататък преследва целите за въглеродна неутралност. Същевременно електрификацията се промотира още повече. Въглеродната неутралност и електрификацията са част от Honda Motor Co., така че целите ни съвпадат.“
„Ние сме състезателна компания и се регистрирахме като производител, за да продължаваме развойната дейност в сферата на моторспорта. 15 ноември беше крайният срок. Регистрирахме се, за да можем да продължим работа в тази посока.“
Официалната заявка на Honda не означава задължително участие във Формула 1 със заводска кампания. Японците могат да не се възползват от възможността, която си гарантират чрез официалното изразяване на интерес, но по-вероятно е да комбинират усилия с Red Bull както досега за съвместна програма през 2026.