Корейският производител Hyundai вече е готов със серийната версия на електрическия i10. BlueOn ще има автономен пробег от 140 километра и ще се зарежда за приблизително шест часа.
BlueOn FSEV (от Full Speed Electric Vehicle) е базиран на i10, за което свидетелстват и габаритите му (3855 мм дължина, 1595 мм широчина и 1540 мм височина), докато техниката му до голяма степен е заимствана от прототипа i10 Electric, представен миналата година във Франкфурт.
Електромоторът (61 кВт и 210 Нм) се захранва от литиево-полимерна батерия (16,4 кВт/ч), като с негова помощ BlueOn ускорява от място до 100 км/ч за 13,1 секунди и достига максимална скорост от 130 км/ч. На пръв поглед тези характеристики съвсем не са впечатляващи, но са напълно достатъчни за един изцяло градски автомобил. Същото се отнася и за пробега между две зареждания, който поне на хартия достига 140 километра.
Литиево-полимерната батерия на BlueOn се зарежда в стандартната електрическа мрежа за приблизително шест часа. При наличен трифазен ток и съответното устройство за бърза заряд обаче 80% от капацитета на батерията може да бъде запълнен за 25 минути.
Една от интересните характеристики на BlueOn е акустичната система, която симулира звука на двигател с вътрешно горене. Причината за нейното наличие не е създаването на субективното усещане, че карате обикновен автомобил, а сигурността на пешеходците, защото електомобилите не издават почти никакъв шум при движение с ниска скорост.
От Hyundai са инвестирали близо 40 милиарда вони (близо 27 милиона евро) в развитието на BlueOn. 30 от автомобилите пък ще бъдат предоставени на корейски правителствени организации за тестове и съответното развитие на инфраструктурата. Ако плановете на компанията се изпълнят, до края на 2012 г. ще бъдат произведени 2500 електромобила.
Aнонимен
Да ама цената му ще е по- голяма от астрата. Батерията не се знае колко ще изтрае. Къде ще бъде обслужването на този автомобил?
Aнонимен
61 кВт и 210 Нм, от 0 до 100 км/ч за 13,1 секунди - това е доста по-добре от моята Astra F 1.7 DTL... :)