Мощният компактен SUV разполага с 280 к.с. и обещава много удоволствие зад волана
„KONA N е истински горещ джип с нивото на динамика на класически хот-хеч. Нарушава правилото, че джиповете са по-малко забавни за шофиране. Като N модел той излиза извън границите на обикновен SUV ”, каза Алберт Биерман, президент и ръководител на отдела за научно-изследователска и развойна дейност в Hyundai Motor Group. „KONA N може да
пронизва всеки завой по пистата и да вдъхновява ежедневието при шофиране.“
N DCT: Специално разработена за динамично шофиране
KONA N се задвижва от 2.0 Т-GDI двигател и 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (N DCT). N DCT е подобрената версия на разработената от компанията 8DCT - осемстепенна трансмисия с два "мокри" съединителя. За да бъде подходяща за N моделите, 8DCT е получила подобрения в издръжливостта, които позволяват да отговори на по-високото натоварване в Hyundai N. В комбинация с 2,0-литровия T-GDI двигател тя осигурява оптимална динамика. Блокът за управление на трансмисията е калибриран за N, което води до по-бързо превключване.
N DCT позволява ексклузивни динамични функции, които със сигурност ще внесат усмивка на лицето на водача: N Power Shift, N Grin Shift и N Track Sense Shift. Тези функции подобряват възможностите на автомобила, като използват специално управление на логиката на смяната на предавки. N Power Shift (NPS) се включва, когато автомобилът ускорява с повече от 90 процента газ, като по този начин смекчава всяко намаляване на въртящия момент по време на превключване на предавките, за да достави максимална мощност на колелата. Това подобрява забавлението при шофиране, като създава усещане за допълнителен подем при смяна на предавките. Съпътстващият звук на гръм и трясък, идващ от ауспуха, подчертава спортното представяне.
N Grin Shift (NGS) осигурява завишени показатели на двигателя и DCT в рамките на 20 секунди. За да получи максимално ускорение, колата директно превключва на най-подходящата предавка. За да активира функцията, водачът натиска специален бутон на волана и на арматурното табло започва обратно броене, показващо оставащите секунди за тази функция. След приключване на „усилването“ водачът трябва да изчака поне 40 секунди, за да го използват отново. Тази функция позволява на водача да използва пълния потенциал на автомобила само с един бутон - например, когато гони за най-доброто време за обиколка. Също така може да бъде от полза при изпреварване или влизането в магистрала.
И накрая, N Track Sense Shift (NTS) оптимизира адаптивното превключване за шофиране на писта, като помага на водача да се съсредоточи повече върху кормилното управление. Функцията разпознава кога условията са оптимални за динамично шофиране на писта и се активира автоматично. Възоснова на данните от автомобилния спорт, съчетани с поведението на водача, автомобилът избира правилната предавка и времето за превключване на предавките в спортни условия на шофиране, за да осигури оптимална производителност, точно като професионален пилот на състезателен автомобил. Тези специални N функции са в допълнение към пет различни режима на задвижване на N Grin Control System: Normal, Eco, Sport, N и Custom.
Двигател, който носи искрена радост
Двигателят на KONA N осигурява максимална мощност от 280 к.с. и 392 Нм въртящ момент. С N Grin Shift мощността се повишава до 290 к.с., доставяйки още повече удоволствие при шофиране. Двигателят предлага хомогенно разгръщане на тягата, което позволява оптимална реакция при подаване на газ и подобрено ускорение за още по-голямо забавление на пътя или на пистата. KONA N има максимална скорост от 240 км/ч и може да ускори от 0-100 км/ч за 5,5 секунди, когато е активиран Launch Control.
Новият модел на Hyundai N разполага и с N Corner Carving Differential - електронна блокировка на диференциала с ограничено приплъзване (E LSD) за контрол на разпределението на въртящия момент към задвижващите колела. KONA N също е оборудвана с 19-цолови олекотени ковани джанти с високоефективни спирачки и гуми.