Infiniti задълбочават атаката си във висшия клас, демонстрирайки силна комбинация от индивидуален стил, модерни технологии и забележително ниво на оборудването. Първи впечатления от новата лимузина M37 в динамичното топизпълнение S Premium.
Обработена по уникална технология фина естествена кожа, изпълнени с рядка техника от традиционните японски занаяти декоративни елементи и климатична инсталация, съчетаваща свежия дъх на боровата гора и игривите пориви на морския бриз... Атмосферата, капсулована зад меките форми и солидно затварящите се като банков трезор врати на петметровия луксозен седан, не оставя съмнение за сериозността на намеренията, които Infiniti превръщат в дела с настойчива последователност. Няма никакво съмнение и в това, че стратезите на марката са оценили по достойство сериозността на своята задача, защото атаката на масивно укрепената и въоръжена до зъби европейска цитадела в този клас се провежда с талантливо заобикаляне на направените до момента грешки и изключително внимателен подбор на използвания арсенал.
Сам по себе си
Infiniti М37 не копира никого и в това е главното му и най-силно оръжие. Японската лимузина е характерен герой със запомняща се физиономия, която гарантира едновременно ясно разграничение от утвърдената европейска конкуренция и приемственост по отношение на емблематични и успешни модели на марката. Мускулестите форми и плавно преливащи обеми носят отпечатъка на познатата стилистична линия на Infiniti с утвърждаваща се като основен елемент предна решетка, а 20-цоловите колела, включени в серийното оборудване на версията Premium S, придават самоувереност и динамика в осанката на седана. Динамичното внушение се засилва допълнително от начина, по който заоблената фигура тушира визуалното усещане за външните размери на модела, но заобленостите налагат и някои ограничения - елегантно извитата линия на покрива не позволява разточителство по отношение на простора на задните седалки, а липсата на отчетливи ръбове затруднява преценката на габаритите на М37 от мястото на водача.
За щастие собствениците на новия японски модел могат да разчитат на ефикасна помощ при маневриране в тесни пространства от страна на най-новите системи за асистенция с помощта на видеокамери и сензори за препятствия в непосредствена близост. Необходимата информация се изобразява на централния дисплей на арматурното табло, чиято чувствителност на докосване е само една от брънките на отлично обмислената ергономична концепция за управление на функциите в новото Infiniti. Налагащата се напоследък идея за централизация на управлението с използване на единични прибори на принципа на компютърната мишка при М-модела е заменена със смес от традиционни бутони, въртящи се регулатори и споменатия вече дисплей, с която се привиква бързо и която за пореден път подчертава способността на Infiniti да изпипват нещата в детайл. Никъде на арматурното табло няма да откриете декоративен или функционален елемент в дисонанс с хармонията на общото цяло, а желанието за преплитане на японската традиция с модерните технологии е дало наистина достойни за уважение плодове.
Добро съотношение
Ключов елемент от източната традиция в маркетинговата битка винаги е било конкурентното съотношение между цена и серийно оборудване, а версията Premium S определено издига надпреварата в тази дисциплина на ново равнище. Инвестицията от 121 900 лева носи на собственика навигационна система с памет на твърд диск, автоматичен контрол на скоростта и дистанцията с радар и видеокамера, сензор за наблюдение и предупреждение за наличие на опасност в „мъртвия ъгъл”, система за активно следене на лентата на движение и интелигентен спирачен асистент.
Не бива да се забравят и споменатите вече автоматична климатична инсталация с интелигентно управление на въздушния поток, филтрация и освежител на въздуха „Forest air”, видеокамерата за движение на заден ход и вентилираните седалки с тапицерия от естествена кожа, която намира своето място и при всички останали задължителни в този клас елементи в купето. Към това следва да се добави седемсттепенната автоматична трансмисия, двойното остъкляване, стъкления люк на покрива, Bluetooth интерфейса за свързване на мобилни устройства, системата за достъп и стартиране без ключ и забележителната аудиосистема Bose с озвучаване 5.1 и функция за активно погасяване на успелия да проникне в купето шум от 3,7-литровия шестцилиндров двигател.
Да си дойдем на думата
Това се налага рядко и предимно на високи обороти, когато добре познатата от Nissan 370 машина с мощност 320 к.с. започне да проявява спортния си нрав под формата на осезаеми вибрации и агресивно ръмжене. В общия случай цари подобаваща за автомобил от този клас хармония между задвижващия агрегат и автоматичната трансмисия, в която комфортът взема лек превес над динамиката. По-силно изразен спортен дух личи в поведението на пътя - теглото от 1,8 тона на М37 се стопява във взаимодействието между активната система за насочване на задния мост (също част от серийното оборудване на Premium S) и кормилната уредба със стегнати, директни реакции.
Но всичко си има граници и за тяхното опазване се грижат строго контролът на сцеплението и електронната система за стабилност. Може би дори прекалено строго за по-амбициозните зад волана. Приятно стегната настройка на окачването гарантира късно достигане на граничния режим в завой, където лимузината започва да проявява добре контролируема тенденция към недозавиване преди да бъде попадне в категоричната хватка на електрониката и насочена обратно в сигурната траектория с цената на понякога значително снижаване на скоростта.
Останалите помощници
Не по-малко сериозни в действието са и други електронни помагачи на водача. Икономичният режим на движение „еco” например променя изцяло характера на автомобила, обуздавайки темперамента на водача и отнемайки желанието му да натиска педала на газта. С активна интервенция върху спирачната система, отразяваща се в лека корекция на курса при пресичане на линията на платното в опасен момент, реагира и системата за следене на лентата на движение. Трепването на волана в подобна ситуация е доста необичайно и при някои по-активни водачи би могло да доведе до инстинктивна контрареакция, но няма спор, че системата противодейства ефективно на риска от заспиване на волана или сблъсък с намиращ се в мъртвия ъгъл автомобил в съседното платно. Много по-спокойна в действията си е системата за контрол на дистанцията, която може да работи и при изключен темпомат и гарантира своевременно предупреждение и активни действия при опасност от челен сблъсък.
Разбира се, традиционно настроените натури могат винаги да изключат електрониката и да насладят на управлението на един балансиран в поведението си автомобил с лек динамичен нюанс, който не отстъпва по нищо на именитата европейска конкуренция нито по отношение на динамиката и комфорта, нито в качеството на изпълнението и технологичните нововъведения.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Дизеловата версия
Дизеловата версия на модела, която носи означението М30d, се предлага на базова цена от 98 000 лева и се задвижва от познатата модерна и изключително компактна като конструкция трилитрова шестцилиндрова машина с максимална мощност 238 к.с.
Седемстепенната автоматична предавателна кутия е адаптирана към по-високия въртящ момент при дизела и гарантира много добър комфорт на движение. Динамичните характеристики също не са оставени на заден план, както личи от времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди.
Оценка
Infiniti M37
Характерните за Infiniti заоблени и плавни форми на каросерията имат своята цена - вътрешното пространство би могло да се оползотвори и по-ефективно, а видимостта от мястото на водача да бъде и по-добра. От друга страна малко високият разход на 3,7-литровия V6 се компенсира напълно от работните му характеристики, а като цяло превъзходно оборудваният и демонстриращ динамично поведение на пътя M37 се представя на изключително високо равнище.
Технически данни
Infiniti M37 | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 320 к.с. при 7000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,7 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м |
Максимална скорост | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
13,8 л |
Базова цена | 121 900 лева |
bo
Kolata si e super. A tazi tzena deto sa ja objavili sigurno e za Lunohod...bati skapotijata...Za6to ne poglednat kakvi sa tzenite po sveta, 6ok i ujas e pazara v BG.
anti
Яяяяя да видим 121 000 лева...Защото в Булгаристания сме ужасно богати - а в бедните САЩ 66 780 лева...Така е, да живее 1300 години глупост и мизерия.
Hans Landa
По нагоре в статията пише ¨Infiniti М37 не копира никого и в това е главното му и най-силно оръжие¨ Не имитира ли Maserati? На мен лично страничната линия ми напомня доста на Quattroporte.Предницата на някаква симбиоза между пристилка от Quattroporte и светлини от GranTurismo.