Ще съхрани мощностите си по целия свят като част от плана за електрификация
Jaguar Land Rover (JLR) се ангажира да запази отворени трите си основни автомобилни завода в Обединеното кралство като част от основния ремонт и да се стреми към електрификация, въпреки че остават въпроси относно бъдещата посока на замъка Бромуич.
Британската компания има големи производствени мощности в замъка Бромуич, Хейлеууд и Солихъл, които през миналата година произвелдоха и общо 243 908 автомобила. Концернът също има завод за двигатели в Улвърхамптън и централата си в Гейдън, наред с други съоръжения в Обединеното кралство.
Имаше съмнения относно това дали компанията ще продължи да експлоатира трите си основни фабрики в Обединеното кралство, което поставя конкретни въпроси относно бъдещето на Castle Bromwich, който в момента е дом на моделите на Jaguar. Но наскоро назначеният изпълнителен директор на JLR Тиери Болоре настоя, че не се планира затваряне на нито един от глобалните му заводи.
Съгласно плана Reimagine, очертан от Болоре, основното съоръжение в Солихъл ще произвежда автомобили на новата гъвкава мулти-силова платформа MLA на Land Rover и новата EV архитектура само за Jaguar.
Хейлеууд, който в момента се използва за производство на Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque, ще бъде дом на модели, построени върху архитектурата EMA с електрическо задвижване.
След като JLR се ангажира да не затваря замъка Бромуич, бъдещата му посока е неясна. Понастоящем предприятието е дом на Jaguar XE, XF и F-Type и трябваше да бъде използван за предстоящия електрически XJ, но той вече е преустановен .
Болоре намекна, че след като производството на седаните на Jaguar приключи, когато марката стане напълно електрическа, заводът няма да се използва за сглобяване на автомобили. Той каза, че компанията „ще проучи възможностите за обновяване на завода, което би могло да се възползва от консолидацията на бизнеса, разпръснат по света “.
Това може да включва преместване на други JLR операции, като подразделенията Classic и SVO, на обекта или използването му за друга цел.
JLR планира големи инвестиции в електрификацията, свързани услуги и технологии за центрове за данни, а също така е възможно растежът на услугите на „свързана екосистема“ да предложи нови възможности за производство. Например, Renault ще превърне дългогодишната си фабрика във Флинс, Франция в център на „кръговата икономика“, провеждащ операции като рециклиране на батерии.
Освен че ще размести производствените си операции, JLR ще преструктурира своята непроизводствена инфраструктура, като изпълнителният му екип ще се премести на едно място в централата си в Гейдън.
JLR също заяви, че не планира да затвори нито едно от своите глобални производствени мощности. Той има заводи в Словакия (където произвеждат Land Rover Defender), Бразилия и Китай, докато кросоувърите Jaguar E-Pace и I-Pace се сглобяват по договор от Magna Steyr в Грац, Австрия.