Jaguar показа в Лос Анджелис кабриолет версията на XKR-S. Това е „най-мощният и бърз открит GT модел“, който британците са произвеждали някога.
XKR-S може да тежи 1800 кг заради подсилената конструкция, но пък ускорява от място до 100 км/ч за 4,2 секунди при ограничена по електронен път на 300 км/ч максимална скорост. Това е възможно благодарение на петлитровия V8, който с помощта на двойния механичен компресор и по-ефективните с 20% интеркулери генерира 550 к.с. и 680 Нм. Те се предават към колелата на задната ос посредством шестстепенна автоматична скоростна кутия и активен диференциал.
Според Jaguar това е най-силно устойчивият на усукване автомобил в класа (градус при 16 500 Нм), което в комбинация с модифицираното окачване гарантира отличната му водимост. Размерността на пружините, например, е с 28% по-висока, предните шарнири са нови, а тампоните на задните амортисьори са значително по-твърди от тези на купето.
"Тъй като XK е проектиран с идеята за кабриолет, той има отлична структурна цялост“, обяснява Майк Крос, отговорен за шаситата в Jaguar. „Това направи възможно спортните настройки на очакването, приложени при купето XKR-S, да се използват за създаването на един кабриолет, в който няма място за компромиси.“
Теглото на XKR е останало в границите на 1800 кг не само благодарение на алуминиевата конструкция, но и с помощта на 20-цоловите олекотени колела с гуми на Pirelli, специално разработени за модела (Pirelli P-Zero 255/35 ZR20 и 295/30 ZR20). Зад тях срамежливо надничат 380-милиметровите (376 мм за задната ос) дискове и алуминиевите спирачни апарати, които осигуряват 44% по-голяма контактна площ (31% за задната ос) на накладките спрямо стандартния XK.
От Jaguar не публикуват информация за цената, но по всяка вероятност тя ще надхвърля 100 000 паунда (117 000 евро).