Tesla Shanghai да подобри вътрешните процеси след съобщения за пожари на батерии и други
Група китайски регулатори на пазара поиска от Tesla да предприеме действия за подобряване на качеството на изработката на своите местно произведени автомобили, след съобщения от клиенти за потенциално сериозни аномалии.
В публикация в китайската социална мрежа WeChat, с която разполага Reuters, държавната администрация за регулиране на пазара заяви, че нейните представители, заедно с други от различни регулаторни органи в индустрията, са се срещали наскоро с представители на Tesla , за да обсъдят притесненията.
Според различни информации дефектите, в резилтата на производството, включват пожари на батерии, неволно ускоряване и неуспешни актуализации на софтуера в ефир в автомобили, произведени в новата фабрика на Tesla в Шанхай .
В един от най-големите инциденти наскоро стационарен Tesla Model 3 се запали на паркинг в Шанхай без предупреждение и Tesla обвини за повредата батерията, причинена от собственика.
Китайските власти са поискали от Tesla да се придържа към местното законодателство и да защитава правата на своите потребители. Reuters цитира представител на компанията, който казва: "Ние стриктно ще спазваме китайските закони и разпоредби и винаги ще спазваме правата на потребителите."
В изявление Tesla Shanghai заяви, че "искрено приема" препоръките и че е "отразила недостатъците" в производствения си процес.
Новините за проблемите с качеството на изработката на китайските автомобили на Tesla идват само седмица след като компанията беше принудена да обяви широкообхватна сервизна кампания за автомобили Model S и Model X от 2018 г. в САЩ и Европа. Електрически компонент, монтиран на над 130 000 автомобила, е склонен да се износва и може да причини потенциално сериозни повреди в системата.
Шефът на Tesla Илън Мъск наскоро публично призна проблемите с качеството на компанията, като посочи бързите производствени процеси като допринасящ фактор.
Китай е вторият по големина световен пазар на американския производител на електромобили, отчитащ над 120 000 продажби през 2020 г. Само през януари 2021 г. той продаде 15 484 произведени в Шанхай кросоувъри Model Y и седани Model 3.