Porsche Bg заедно с германския институт KTI предоставя анализи и препоръки за избор за сервизиране на автомобили след тежки автомобилни инциденти
Екипът на Porsche Bg, вносител на марките VW и Audi, постави началото на информационна инициатива за осигуряване безопасност при движение на пътя чрез повишаване и поддържане на техническата изправност на автомобилите при извършване на ремонт отговарящ на актуалните технологични стандарти. Инициативата е част от международна кампания, която се провежда от 2009 г. Демонстрацията на проведените експерименти създава информиран избор на обществеността в над 10 европейски държави. В продължение на 5 години специалисти от независимия германски институт KTI, експерт в анализа на ПТП, автомобилни щети и свързаната с тях сервизна дейност, разясняват предимствата и необходимостта от спазване на актуални стандарти и технологични нововъведения, работа с ново и специализирано оборудване и редовно обучаван персонал. В България кампанията е под надслов „Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“ и се стреми да образова хората и така да увеличи безопасността на пътя и да намали фаталните последици от тежки автомобилни инциденти.
Резулатите от професионален независим експеримент, проведен от германския институт KTI, представиха Райнер Кюл, Експерт Средпродажбена дейност, мениджмънт на ПТП щети - Volkswagen AG и Борис Цветков, Ръководител Сервиз София Изток по време на специално организирана пресконференция.
„Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“
провокира вниманието на българската общественост за предприемане на превантивни мерки с оглед предотвратяване загуба на човешки живот в резултат на автомобилни инциденти на пътя. Чрез атрактивни демонстрации, видео материали, технически и статистически данни, както и с предоставяне на професионалните изисквания за сервизиране на автомобилите от групата на Порше БГ, се представя информация какви са негативните последствия от извършаване на каросерийни ремонти, неотговарящи на последните стандарти.Също така ще се предложат рационални решения за осигуряване на сигурност и надеждност на автомобилите вследствие на многогодишен опит, прецизност и постоянно технологично обновяване на оборудването в оторизираните сервизни центрове.
Експериментът
В конкретния експеримент на краш тестове са подложени два идентични автомобили VW Passat Variant които претърпяват страничен удар от талига с алуминиева буферна част и скорост от 50 км/ч. След това и двата автомобила се отремонтират – единият според стандартите и указанията на производителя за ремонт като смяна на цялата В-колона с оригинална нова, смяна на детайли от високо-якостна стомана, използване само на оригинални резервни части, шлайфане на точковите заварки, защитно покритие на долната страна с боя (врати, калник, страница купе), монтаж и регулиране на вратите и предаване на автомобила в перфектен външен вид. Резултатът от извършения каросериен ремонт е, че при нов удар деформация на страницата на автомобила се постига активиране на въздушните възглавници, както и че здравата B-колона се деформира в областта на свързване с прага. Така се гарантира здравината на купето и безопасността на пасажерите. След ремонта който не следва същите критерии и изисквания за качество, а колоната не заменена, а заварена, автомобилът загубва голяма част от качествата на пасивна сигурност на каросерията. В резултата от заварките стоманеният елемент омеква, става по-еластичен, скоростта и геометрията на деформация се променят в резултата от което ударът се концентрира върху по-малка част в която повредите са значителни. Така пътниците са зле защитени, а датчиците за активиране на страничните въздушни възглавници не се задействат защото се променя бързината на промяна на налягането, на чиято база те по принцип реагират. В двата случая – при правилен ремонт и при неправилен се използват и различни заваръчни машини, като в първия случай е много по-голям токът, а заварките се извършват по-прецизно.