Навръх стогодишнината си компанията представи най-новото дизайнерско решение
По повод честването на 100- годишнината си немската компания BMW можеше да се изкуши и да се обърне към своето славно минало. Но марката предпочете да представи изключително авангарден концепт, наречен Vision Next 100.
Следващите сто години: навръх отбелязването на своя вековен юбилей BMW избра това мото. На кулминацията на стогодишнината компанията представи най-новото си дизайнерско решение, разработено специално за случая и носещо английското наименование Vision Next 100. Каросерията на прототипа с изненадващ меден цвят прилича профил донякъде на спортния i8, особено след като запазва ножичните врати. Концептът притежава още две врати в задната част, а предните светлини се свеждат до две тънки светодиодни ивици, а каросерията с дължината на Серия 5 (4,90 м) покрива колелата.
Подобно на своите немски конкуренти, BMW също поставя особено ударение на автономното шофиране, дори че все още има много препятствия за преодоляване. "Удоволствието от шофирането" открай време е неотклонен стремеж на марката, той намира своето приложение и във Vision Next 100. По желание водачът може да остави автомобилът да поеме управлението, тогава воланът се прибира в арматурното табло. Предното стъкло може да стане гигантски екран. В производството ще бъдат използвани рециклирани материали.
От BMW заявиха, че новите автомобили ще бъдат фокусирани върху самия водач, защото компанията очаква, че собствениците ще продължат да прекарват по-голямата част от времето си зад волана. Шофьорите ще могат да вършат работата си и в самите автомобили, но само когато водачът иска това, каза автомобилният производител.
"Ние се движим от Ultimate Driving Machine към Driver Ultimate, където технологията прави от водача още по-добър водач ", каза главният дизайнeр на компанията Адриан ван Хойдонк по време на гала събитието.
Концептът Vision Next 100 ще бъде показан по време на световното турне на BMW по случай стогодишния юбилей, като ще направи спирки в Пекин, Лондон и Лос Анджелис. Британските марки в състава на BMW Group - Mini и Rolls-Royce, ще представят собствените си футуристични концепции по време на изложението в Лондон през юни. В Лос Анжелис през октомври мотоциклетното подразделение на BMW ще разкрие свой прототип.
Остава само да изчакаме следващите 100 години, за да се видим дали този Vision Next 100 ще стане реалност и кога ще тръгне по пътищата на света.