Премиум плъгин хибриди от средния клас на SUV сегмента се изправят лице в лице, за да определят кой задоволява най-добре нуждите на клиентите
Искате да се движите изцяло електрически в града, полу-електрически извън него или понякога ви се налага да използвате ремарке до Гърция или Турция? Ако смятате, че сте от хората, за които пътуването с цялостен елктромобил още не е оптимален вариант, тогава нашите двама тестови кандидати Land Rover Discovery Sport P300e и Volvo XC60 T6 Recharge могат да удовлетворят вашите желания.
Land Rover Discovery Sport: Бързо презареждане
Натиснете бутона за стартиране, цифровият инструментален панел на Land Rover светва, избирате EV опцията за режим на шофиране и изведнъж трицилиндровият 1,5-литров турбодвигател млъква. Много изявен и добре изолиран агрегат, но се включва и когато не му се дава думата, защото Land Rover отказа чисто електрическия режим няколко пъти в теста. Въпреки че ускорението в режим E не е бързо, то е напълно достатъчно за градско движение и няма причина да стартирате двигателя с вътрешно горене. Обхватът от 63 километра също е приличен, а Land Rover е особено силен в насърчаването на електрическото шофиране, благодарение на опцията за зареждане с постоянен ток (32 кВт, 0 до 80 процента за 30 минути). Що се отнася до зареждането с променлив ток, което е от значение за рейтинга, той не може да използва своето бордово зарядно устройство от 7 кВт перфектно (Volvo: 3,7 кВт) и зарежда батерията си с 15 кВтч по-дълго от обещаните от Land Rover малко над три часа. Двата двигателя работят мощно в екип, но само до около 135 км/ч, където синхронният двигател оставя двигателя с вътрешно горене сам в борбата срещу въздушното съпротивление. Съответно той върви спокойно до 200 км/ч, но на цената на още по-висок разход. Ако земята стане по-неравна, можете да усетите гените на офроуд автомобила, които си мислите, че само се съдържат в името на марката.
Повече офроудър, отколкото SUV
Моделът поема неравностите меко и удобно в неутралното си шаси. Кормилното управление действа по-скоро като стимулант, отколкото като успокоително и имитира усещането за управление на седан от среден размер с директна координация и ясна обратна връзка. Ясни команди за кормилно управление, неприятни изкривявания на асфалта: всички те внасят движение в структурата и по този начин много извиват каросерията. Добър на усещане офроуд автомобил, умерен за пътници, пътуващи с вас. Те обаче разполагат с много място на плъзгащата се задна седалка. Същото важи и за вашия багаж, който може да се разпръсне в необятността на багажното отделение. За разлика от дизеловите и бензиновите двигатели, PHEV не се предлага в седемместна конфигурация, но благодарение мястото на хибридната батерия под задната седалка има практични отделения под товарното дъно. Отпред се седи страхотно на удобни, но не пищно оформени седалки. Инфо-развлекателната система включва логична структура на менюто с практични клавишни комбинации върху бързо реагиращ сензорен екран с висока разделителна способност, който за жалост е твърде малък. Отнема много време за навигация в менютата на дисплея зад волана, които са прекалено обширни. Големи полета с множество бутони на волана също отвличат вниманието, но също така предлагат полезни функции, като например директно деактивиране на системата за предупреждение при напускане на лентата, което ограничава нейните намеси до това, което е абсолютно необходимо и по-малко. Малко по-добър спирачен път от необходимите 36,5 метра от 100 км/ч и около 65 метра от 130 км/ч също са стойности, които могат да бъдат подобрени.
По следите на Defender
Независимо от това, Discovery винаги излъчва нотка приключенски дух в ежедневието с многобройните си офроуд функции: от сензора за дълбочина на газене и камерата в долната част на предната броня, която винаги знае точно каква повърхност има зад насипа (или бордюра) до безбройните режими на шофиране за всеки възможен терен. В края на краищата, неговата квадратна форма и висока позиция на седене му позволяват да маневрира в гората (или около стълбове в мола) с много по-голяма прецизност. Добре направеният интериор все още излъчва необходимата нотка семплост, така че да не царува навсякъде алкантара и мека пластмаса. Въпреки че доста слабият климатик не събужда непременно желание за приключение в пустинята, преминаването към Volvo бързо показва, че шведите се насочват към Сейнт Мориц вместо към Сахара. Още в пилотската кабина, с изисканата атмосфера на салона, става ясно, че моделът е по-склонен да ви заведе на приключенията, отколкото да ги изживее с вас.
Volvo XC60 T6 Recharge: Повече SUV отколкото офроудър
Освободен от въображаемите офроуд амбиции, XC60 може да се съсредоточи изцяло върху своето спортно полезно съществуване. Първото нещо, което убеждава, е шасито, което е претърпяло пълна промяна от началото на това поколение XC60. С изключение на късите неравности, пътниците почти не усещат вибрации. Като цяло Volvo поема всичко изключително прецизно и умело успокоява движенията на каросерията. В същото време то остава тихо на магистралата, а помощта при шофиране е до голяма степен надеждна и ненатрапчива. Двулитровият четирицилиндров турбодвигател, подпомогнат от компресор, дава само звуков сигнал при пълно натоварване, но след това и доставя пълна тяга.
Превъзходна динамика на шофиране (на пътя)
Двигателите с вътрешно горене, както и електрическите двигатели във Volvo имат забележимо по-голяма мощност от задвижванията в Land Rover. Въпреки електронното ограничение на мощността до 350 системни к.с., Volvo не се чувства с 41, а по-скоро със 100 системни к.с. по-мощен. Във всеки случай той удря ограничителя от 180 км/ч толкова силно, колкото Майкъл Фелпс удря по ръба на олимпийския басейн. От друга страна, със своите спортни гуми Michelin, спира забележително от 100 км/ч и дори отлично от 130 км/ч. Също страхотно: преходът между рекуперация и спирачки почти не се усеща в педала. Кормилното управление е типично за Volvo, с мека и индиректна връзка, но уверено предаване на информацията от пътя. Вътре можете да се концентрирате върху операционната система Android, въпреки че всъщност не изисква толкова много концентрация. Добър гласов контрол, интелигентни Google Maps. Става объркващо само когато отидете в настройките на автомобила или климатика. Бутоните на волана, маркирани с неясни символи, също изискват свикване за новодошлите във Volvo. По отношение на качеството, Volvo отива една крачка по-далеч от Land Rover и предлага повече фини материали - истински комфорт. На втория ред има малко по-малко място, отколкото в Discovery Sport, но разтегателните седалки за децата ви са изключително практични. В багажника положението е различно: няма подходящи отделения за кабели под товарния отсек и максимум 1395 литра товарен обем не са достатъчни за 4,7-метров SUV.
Той се зарежда, и зарежда, и зарежда...
В хибридното ежедневие богатият електрически пробег на XC60 и многото режими на задвижване са приятни. Ако желаете, Volvo поддържа електричество на разположение или дори зарежда високоволтовата батерия, за да може да използва максималната си мощност за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди. И в двете превозни средства има и разпределителна кутия, която позволява на високоволтовата батерия да захранва стартерната батерия с енергия – ефективна защита при повреда. Ако батерията от 18,8 кВтч на Volvo се изпразни след 76 км, е необходимо търпение - много повече от планираното. При два опита XC60 се зареди на пълна мощност за около четири часа, след което намали мощността на зареждане до около 0,3 кВт и тогава автомобилът сучеше като новородено от стенната кутия цели единадесет часа, докато най-накрая бяха достигнати 100 процента. Въпреки че наскоро тествахме V90 със същото задвижване и нямаше този проблем, причината не може да бъде изяснена към момента. Volvo обаче предполага, че има проблем с комуникацията между стенната кутия и бордовото зарядно устройство.
ОЦЕНКА
Бавното зареждане и високата цена са големи минуси за Volvo, но дългият спирачен път и слабата функционалност на мултимедията на Discovery Sport отнемат много точки в графа "комфорт и безопасност". Залужават ли си спрямо своите неелектрифицирани събратя? Без заредени батерии и двата модела могат да отчетат само малки предимства в потреблението в сравнение с двигателите с чисто вътрешно горене. За сравнение: XC60 B5 AWD с бензинов двигател с мощност 250 к.с. харчи само 0,6 литра повече. Освен това такъв бензинов двигател с четири задвижващи колела с по-добро оборудване излиза при Volvo 7400 лева, а при Land Rover дори с около 9200 лева по-евтино.
1. Volvo XC60 T6 Recharge: Победителят в сравнението с уверени спирачки и висока мощност, в комбинация с дълъг пробег. Негативи са малкият багажник, дългото време за зареждане и много високата цена.
2. Land Rover Discovery Sport P300e: Печели сърцата на всеки SUV шофьор, който по душа е офроудър. Висока позиция на седене, добър изглед, много място, бързо зареждане и приключенски дух.