Грешка в мапинга на двигателя е причината пилотите на M-Sport да изостанат толкова назад спрямо конкурентите си на рали „Мексико” миналия месец.
След наказанието на Дани Сордо в Мексико трети завърши Мадс Йостберг, но пилотът на M-Sport остана на смразяващите 5:36 минути зад победителя Яри-Мати Латвала. Една от причините за слабото представяне на норвежеца е грешката, която екипът на M-Sport е допуснал при подготовката на Fiesta RS WRC.
„Когато автомобилите се върнаха в базата ни, открихме че има проблем”, обяснява тим-шефът Малкълм Уилсън. „Ставаше въпрос за грешка с мапинга, която отстранихме за старта в Аржентина. Без съмнение пилотите щe усетят разликата в реакцията на двигателя и въртящия момент.”
По традиция Мадс Йостберг се представя на ниво в тежките макадамови състезания, като и Аржентина не прави изключение. Норвежецът има два подиума там – през 2012 г. с частния си тим Adapta и през 2015 г. със Citroen. Сериозните дъждове в региона и калните етапи обаче могат да се окажат прекомерно предизвикателство за него.
Далеч по-тежка обаче е ситуацията за другия пилот на тима - Ерик Камили. Французинът завърши само един от трите старта досега – 16-и в Мексико, и катастрофира във всеки един от тях. Изричната заповед на Малкълм Уилсън е да стигне до финала в Аржентина. В противен случай е много вероятно M-Sport да се откаже от услугите му.
„Той ще завърши това състезание”, категоричен е Уилсън. „Знае добре какво трябва да направи. Просто трябва да е разумен във всяка една от отсечките. За него това състезание е много важно от психологическа гледна точка.”
Рали „Аржентина” стартира със суперспециалния етап в Кордоба тази нощ в 04:08 българско време.