За цената на новия автомобил може само да гадаем, но P1 GTR струва около 2 млн. паунда
През 1995 г. компанията McLaren направи шест пробни екземпляра от изключителния McLaren F1 LM (Le Mans) в чест на победата на купето McLaren F1 GTR в маратона Льо Ман. На основата на GTR бяха произведени и автомобилите с обозначение LM. Резултатът бе адаптирана пътна версия на състезателния модел, на свой ред на тази база бе създаден и суперавтомобилът F1. Пет коли бяха продадени, а шестото шаси, експериментално, остана в компанията. То бе наречено XP1 LM. Сега британците се спомниха за LM в новата спирала на еволюцията. На Фестивала на скоростта в Гудууд производителят ще представи хиперавтомобила McLaren P1 LM.
Добре запознати твърдят, че конструкторите не само са прекроили модела за да бъде подходящ за нормални пътни условия, но са се опитали да го направят още „по-зъл”. По-специално, с 40% е увеличена притискателната сила при високи скорости благодарение на промените в сплитера и антикрилото.
Пред нас е подготвеният за общо ползване по пътищата P1 GTR, създаден в сътрудничество със студиото Lanzante. Хиперавтомобилът P1 LM е още по-лек, отколкото P1 GTR, в действителност с 60 к.с. В конструкцията на LM са използвани титанови винтове и редица други оригинални елементи. Но битурбо осемцилиндровият с работен обем 3,8 литра си остава същият, както и мощността на хибридната система – точно онези 1000 конски сили като на пистовата модификация.
Както при Р1 GTR, така и кокпитът на Р1 LM е възможно най- опростен, но има свое специално кормило.
Британците пишат, че когато са проектирали конвенционалния хибрид P1, тогава въобще не са мислили за пистова версия. Но клиентите са били много настоятелни, и поради това създават такъв автомобил. "Изпълняваме всеки каприз за вашите пари ", смятат в McLaren.
За цената на новия автомобил може само да гадаем, но цената на P1 GTR е около два милиона британски паунда. Между другото, Lanzante предлага на всички, които вече притежават P1 GTR, да ги преработят в пътни автомобили.
Между другото се оказва, че партньорството с Lanzante е дългогодишно. Именно тази британска компания е създала отбора, с който McLaren F1 GTR побеждава през 1995 на Льо Ман. Въпреки това в протокола е вписано името на спонсора Кокусаи Кайхацу.
Компаниите Lanzante и McLaren ще направят общо шест копия на P1 LM, включително първия прототип, който ще остане в компанията. Той ще бъде този, който ще гастролира в Гудууд. Именно с него тест пилотът на McLaren, победител на Indy 500 през 1999 г. - Кени Брек , ще се опита да подобри рекорда на пистата на Гудууд за пътен автомобил. Негов конкурент ще бъде Оливър Уеб с BAC Mono, който също ще бъде там и ще се опита да подобри собствения си рекорд от миналата година от 47,9 сек (уви, това постижение не е официално регистрирано). Известно е, че дебют на Гудууд ще направи и пистовото купе McLaren 570S Sprint.