Следващото поколение Е-класа трябва да прилича на умалена S-класа, а официалното представяне предстои съвсем скоро.
Настоящата E-класа беше представена през 2016 г., оттогава претърпя един основен фейслифт и вече е време да се сбогуваме с нея в края на 2022 г. Тогава Mercedes трябва да представи новото поколение модели с вътрешнофирмено название W 214. След дебюта в края на 2022 г. продажбите ще започнат в началото на 2023 г. Малко след седана ще се появи и комбито (S 214). За да се върне на трона на горния среден клас, новата E-класа има малко по-дълго междуосие (около 2,96 метра), малко по-широка следа и опционално въздушно окачване и завиване на задните колела. Двигателите обаче няма да са толкова много. В Е-класата вече няма да има осемцилиндрови агрегати, а само четири- и шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Четирицилиндровите M 254 и OM 654 са с 48-волтова електрическа система и ISG. Четирицилиндровият бензинов мотор достига 272 к.с. и 400 Нм, а дизеловият - до 265 к.с. и 550 Нм. Повече мощност осигуряват 2,9-литровите редови шестцилиндрови двигатели от семействата M 256 и OM 656. Могат да се очакват до 435 к.с. за бензиновите мотори и до 330 к.с. при дизелите. Феновете на AMG обаче ще трябва да се задоволят с четирицилиндровите двигатели M 139 във версиите 53 и 63, които чрез плъгин хибридни технологии ще извлекат над 600 к.с. Като цяло капацитетът на батерията на хибридните модели трябва да се увеличи и по този начин да позволи чисто електрически пробег до 100 километра. Нова конструкция на задния мост има за цел да създаде място за побирането на масивната батерия. Освен като седан, новата E-класа, разбира се, ще се предлага и като комби. Предвижда се отново и всъдеходен вариант. Вариантът кабриолет ще слее C- и E-класата, ще се нарича CLE и ще се предлага и като купе с четири врати.
Дизайнерски и технологични черти от S-класата
Що се отнася до безопасността, новата E-класа възприема много неща от новата S-класа. В средносрочен план E-класата също трябва да може да се движи според ниво 3 на автономност. Контролът на повечето функции на автомобила се уповава на голям сензорен екран между водача и пътника отпред. Трябва да има и подобрен гласов контрол. Основната информация се прожектира на виртуални дисплеи зад волана, а при желание информацията може да е и в 3D. Най-новата версия на системата MBUX също ще бъде на борда. Разбира се, S-класата е и вдъхновението за дизайна на новата Е-класа. Фаровете са по-тесни от преди и използват LED светлини през деня. Както при C-класата, звездата на предния капак вече отсъства изцяло. Както отпред, така и отзад, светлините са с доста тесен профил. Ауспуховите накрайници са само с декоративна цел. Новата E-класа крие изпускателната система - поне при прототипа - зад престилката. Дръжките на вратите се появяват само при нужда, а през останалото време се сливат с купето. Що се отнася до дизайна на комбито, става ясно, че новото комби със стръмната си задна част отново ще бъде майстор на транспорта.