Зад волана на първия plug-in хибрид в историята на култовата британска марка
MINI отдавна вече не е символ на малки размери и минимализъм - но продължава да залага на индивидуален характер, предно предаване и напречно монтиран мотор. При първия plug-in хибрид на компанията за задвижването отговаря съчетание от разположен пред предния мост трицилиндров бензинов турбомотор и монтиран на задния мост 65-киловатов електромотор. Последният изненадващо превръща MINI Countryman в автомобил със задно предаване - макар и само в ситуациите, когато задвижването е само на ток. Общата системна мощност възлиза на 224 к.с. - звучи като обещание за нещо доста повече от екологично придвижване.
Технологията в общи линии е заимствана от изключително сполучливия BMW 225xe Active Tourer, с който Countryman споделя обща платформа, а 7,6-киловатчасовата акумулаторна батерия е разположена под пода на багажника, намалявайки вместимостта му със 115 литра. Благодарение на двата си двигателя Cooper S E разполага с нов тип двойно предаване, което продължава да функционира и при изтощена акумулаторна батерия (в такива условия необходимата за целта електроенергия се доставя от ремъчния стартер-генератор).
Взаимодействието между безшумния електромотор, бодро бръмчащият трицилиндров ДВГ и шестстепенния автоматик е забележително хармонично. В автоматичен режим на работа електрониката се справя блестящо с жонглирането с различните типове задвижване.
Бърз или икономичен? Вие избирате!
Благодарение на 165-те нютонметра на своя електрически двигател, Cooper S E се ускорява чевръсто до 50 км/ч и е в състояние да развие до 125 км/ч само на ток. Пробегът на ток в реални условия е сравнително близък до официалните данни, сочещи 41 километра. Със своите 224 конски сили моделът се ускорява от място до сто километра почти толкова бързо, колкото и спортния JCW (231 к.с.), и изобщо усещането при ускорение е впечатляващо енергично.
Освен по-мощен от стандардния Cooper обаче, хибридният модел е и доста по-тежък 1767 килограма са внушителна стойност, която съвсем закономерно се отразява и на иначе типичното за всяко MINI картинг-усещане зад волана. Не е изненадващ и фактът, че средният разход на бензин също не е рекордно нисък. Което не променя факта, че MINI за пореден път са успели да създадат автомобил, който печели сърцата на публиката с чар, ярка индивидуалност и симпатични трикове, каквито няма да откриете другаде. За хора, чиито потребности са близки до спецификите на един plu-in хибрид, това е една чудесна алтернатива.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Първият plug-in-Hybrid е автомобил с изключително хармонично задвижване и специфичен чар. Високото тегло на автомобила обаче в голяма степен намалява типичното за марката удоволствие от шофирането и влияе отрицателно на иначе солидния потенциал за икономия на гориво.
+ Много място в пътническия салон
+ Приятен комфорт на окачването
+ Прецизно управление
+ Впечатляващо ускорение
+ Индивидуален дизайн
+ Задоволителен пробег на ток
- Високо тегло
- Водимостта не е толкова чевръста, колкото при останалите версии на модела
- Висока цена
Текст: Божан Бошнаков