Зад волана на един от най-ярките модели в сегмента на градските кросоувъри
Още с появата си на бял свят първото издание на Nissan Juke успя да раздели мненията на публиката на два коренно различни лагера – хората или харесаха ексцентричния малък модел до степен на начално влюбване, или просто не можеха да го понасят. Причината за това несъмнено се съдържа в трудния за описване дизайн на автомобила, който е разпознаваем от стотици метри – и който не може да бъде объркан с нито един друг автомобил на пазара. Ако задълбаем по-дълбоко в същността на Juke, неговата концепция също поляризира отношението на аудиторията към него – базиран на семплата като техника платформа на предишната Micra, моделът представлява чиста проба малък градски модел, само че качен „на кокили” и с визия на кросоувър, като основното му функционално оръжие спрямо голямата част от стандартните малки автомобили беше възможността за поръчване на двойно задвижване за по-мощните версии. Тъй като смятам че фактите са в основата на всеки опит за намиране на обективната истина, трябва да добавя и това, че без значение дали е на сто процента смислена сама по себе си, стратегията на този автомобил се оказа гениална – първият Juke е продаден в тираж от милион и половина екземпляра. Милион и половина! Нещо повече – на практика именно Juke беше един от автомобилите, които повлякоха след себе си цяла вълна от все повече и повече кросоувъри в сегмента на градските модели. Така че днес на неговия наследник му се налага да се бори със значително по-многобройна и нахъсана конкуренция, отколкото преди.
Позната концепция, но с много нови моменти
Трябва да отбележим, че новият модел по никакъв начин не изглежда уплашен от огромното количество пазарни опоненти – външността му е точно толкова самоуверена, колкото на предшественика, само че този целенасочената провокативност е отстъпила място на по-зряла, но не по-малко въздействаща ексцентричност. Радиаторната решетка е издържана в новия дизайнерски език на марката, тесните предни фарове са оформени като майсторско продължение на страничните й кантове, а решението с допълнителни кръгли светлини в бронята е запазено – ще се наложи да търсите доста дълго, за да откриете по-запомняща се физиономия в този сегмент от пазара. Във върховите си изпълнения Juke стъпва на внушителни 19-цолови колела, които са доста ефектно допълнение към и без друго атлетичните пропорции на каросерията – само обърнете внимание, че на фона на скромната си дължина от около 4,20 м автомобилът е широк почти 1,83 метра. Както и досега, възможностите за допълнителна персонализация са многобройни и са в състояние да удовлетворят почти всяко клиентско желание.
Повече за впечатленията ни от новия Nissan Juke можете да откриете на страниците на мартенския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Любомир Асенов