Моделът се завръща с трето поколение в опит да върне лидерската си позиция по продажби
Сигурно от днешна гледна точка е трудно да си представите, че Nissan Qashqai на практика създаде сегмента на достъпните компактни семейни кросоувър автомобили. Всъщност, колкото и невероятно да звучи това сега, когато японците дават зелена светлина на проекта, той представлява доста голяма авантюра с оглед на тогавашните пазарни трендове. За радост на Nissan обаче, рецептата от повдигната шофьорска позиция, достъпни разходи за поддръжка и прилични качества на пътя превръща първо поколение Qashqai в истински пазарен хит, от който до ден днешен са продадени над пет милиона бройки.
Сега, 15 години след като Qashqai проби пътя, компактните SUV-та представляват най-бързо растящия автомобилен клас, в който всеки уважаващ себе си производител има представител. Конкуренцията е по-силна отвсякога, а клиентите в Европа очакват все повече - комфорт, ежедневна пригодност, технологични иновации и дори добър външен вид. Третото поколение Qashqai идва с подобрения, които са насочени точно към изискванията на потребителите на Стария континент, от които до голяма степен ще зависи пазарното представяне на модела.
Няма как да не започнем с новината, че японският кросоувър вече няма да се предлага с дизелов мотор. Дали това е ход в правилната посока или не е рано да се каже, но е факт, че Nissan просто няма друг избор, тъй като демонизирането на дизела в Европа продължава с пълна сила. На разположение при пазарния старт на модела са само бензинови агрегати с мека хибридна подкрепа, а самозареден хибрид от ново поколение ще бъде лансиран догодина. Бензиновото задвижване има работен обем от 1.3 литра и се предлага в две мощности - 138 и 156 к.с.
Повече за впечатленията ни от новия Nissan Qashqai можете да откриете на страниците на октомврийския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Ангел Сергеев