Ще бъдат прилагани ресурси и технологии, използвани в космическата индустрия
През 2016 г. Nissan планира да намали значително теглото на бъдещите си автомобили. Програмата се нарича Lightweighting Programme. Както съобщи пресслужбата на марката, в рамките на проекта инженерите на компанията ще създадат нов материал за дъното на автомобилите на бъдещето. В хода на работата ще бъдат прилагани ресурси и технологии, използвани в космическата индустрия и моторните спортове, включително материали, които се използват за полет в космоса.
"След като следваме нашия принцип за създаване на "иновации, които предизвикват възхищение " през следващите 12 месеца ще предложим не просто едно решение, а революционно решение, което за пореден път ще демонстрира нашата ангажираност днес към създаване на автомобилите на утрешния ден. Знаем, че автомобилите на бъдещето трябва да са по-леки, по-здрави и по-ефективни, затова стартирахме нашата програма в сътрудничество с производители и изследователски центрове в цяла Великобритания. Целта на тази програма е да бъде създаден нов производствен процес, който ще направи революция в автомобилната индустрия ", каза заместник-председателят на Европейския технологичен център на Nissan Дейвид Мос.
Чрез програмата Lightweighting Programme Nissan планира да подобри динамичните характеристики на автомобила, да бъде намален разходът на гориво и да бъде предотвратено увеличаването на теглото на автомобила, поради нарастващото количество оборудване и технологии, които влизат в оборудването. Вече е готов прототип, който с най-скоро време ще започнат тестове.
По-рано беше съобщено, че алиансът Renault-Nissan ще представи до 2020 повече от 10 модела с автопилот. Оборудване за безпилотно управление ще бъде монтирано в най-популярните, масови модели на алианса . Освен това, Renault-Nissan обяви внедряване на нова технология, която ще подобри нивото на интеграция на смартфона в автомобила.
Шефът на алианса Карлос Гон заяви, че компанията се „фокусира върху два аспекта: нулеви емисии и нулево ниво на инциденти по пътищата”. През 2016 г. според него ще видим "система за контрол на лентата на движение", което ще позволи на автомобилите да се движат самостоятелно по магистрала, дори и в условия на натоварен трафик. Според Гон до 2018 г. автомобилите ще могат да се престрояват, а през 2020 г. ще могат да се движат из интензивния автомобилен поток в града без шофьор.