В момента инженерите от Волфсбург все още тестват многобройни варианти
Volkswagen ще представи през 2019 г. новото поколение на VW Bus T7. В момента инженерите от Волфсбург все още тестват многобройни варианти под каросерията на настоящия модел, които нашите ловци на прототипи успяха да уловят в обектива си.
VW T6 стартира в Германия през 2015, при което обаче, това не беше нищо повече от фейслифт версия на Т5, която вече беше на пазара от 2003 с проектирана за целта специална платформа. С T6, VW направи някои визуални промени, включително нова предна престилка с променени фарове и модифицирани задна врата и задни светлини. Имаше и актуализация в интериора - където VW обнови T6 с ново табло, нов волан и различни нови системи за подпомагане.
Нов VW T7 върху MQB
Но нека се върнем към T7. С новия бус въпросите, свързани с техническата платформа, са още по-сложни, отколкото преди, когато конфликтът произтича предимно от изискванията за полезен товар и общо тегло на лекия автомобил и на товарните автомобили. Именно при Transporter темата за изпускателната система още повече излиза на преден план: VW Transporter намира приложение най-вече в градските райони и именно там съществуват заплахи за забрани за движение и ограничения - по тази причина дизелът, господстващ досега в този сегмент, е под голям въпросителен знак. Следователно сигурно е много добре, че T7 стъпва през втората половина на 2020 и то само като електрически автомобил. BEV- Transporter вероятно ще има около 450-километров пробег, който е напълно достатъчен за доставките в градския район.
Но върху коя платформа трябва да бъде изграден T7? Трябва ли Bus и Transporter да са върху една и съща платформа? Трябва ли BEV и конвенционалните варианти да използват същата? Изобщо BEV-Bus на база на T7 има ли смисъл изобщо, където версиите на лекия автомобил по-скоро се използват за другите дестинации? Освен това от 2022 ще има I.D. Buzz като BEV-Bus. Той е построен върху новата модулна електро конструкция (MEB). Но дали е добре за големите полезни товари на T7-Transporters?
Лекият автомобил T7 вероятно ще се базира на модулната напречна конструкция на марката (MQB), което ще направи много по-лесно планирането на модела. Големият американски SUV Atlas доказа, че MQB може да носи 5-метров автомобил със задвижване на четирите колела. Освен това MQB основно е приложима и за електро задвижване - вижте e-Golf. С монтираната модулна конструкция, T7 ще има и модерен интериор, което позволява интеграция на познатите от Golf и Co инфотейнмънт и помощни системи, управлявани от сензорен екран. Дори и 48-волтовата електрическа система е приложима в T7, което е от съществено значение за електрифициране задвижването на буса. Наред с плъгин и леките хибриди, новото поколение има и предно задвижване, съответно 4-Motion задвижване на четирите колела.
Към тях се присъединяват конвенционални бензинови и дизелови агрегати, но също и версии за природен газ. Дори и след въвеждането на T7, търговците, които търсят конвенционални задвижвания, все още ще трябва да разчитат за няколко години на модернизирания продукт T6 като модел с товарна платформа, туба или ван за по-тежки товари. Тъй като MQB-T7 все пак има граници. В бъдеще платформата MQB ще послужи като основа за новите модели Sharan и Caddy.
Нов дизайн за фронталната част на Arteon
Визуално, T7 остава вярна на гените си, конструкцията е туба, функционална и отново има плъзгащи се врати. Отпред ще има тесни фарове, но радиаторната решетка е по-широка и ниско долу достига до предната престилка. Тук VW T7 е ориентиран например към Arteon.