В центъра на новата гама са версиите Competizione и Turismo, които изразяват двете личности
Тазгодишното възобновяване на класическата легендарна Targa Florio, най-старата надпревара за автомобилни спортове в света, сега със своето 102-ро издание, спонсорирано от Abarth, вече е история. За да отбележи специалната спортна връзка с Targa Florio, твърдо вкоренена в историята, Abarth представи за предварителен преглед на феновете на Cursa новата гама Abarth 595.
В допълнение към участието си в престижното събитие с три знакови модела, осигурени от колекцията FCA Heritage, Abarth организира вълнуващо изживяване при изпитанията на новата серия 595 по пътищата на най-старото състезание в света, като новата серия 595 бе представена за първи път в сърцето на Палермо.
Иконата на марката се е развила в съответствие с двата аспекта на нейната двойна индивидуалност, върхово представяне и стил, съставките, на които се основават всички Abarth от миналото и настоящето, и които превръщат обикновения в необикновен.
"Karl Abarth е тясно свързан с Targa Florio, започвайки веднага след войната", обяснява Лука Наполитано, ръководител на марката Fiat и Abarth за Европа, Близкия изток и Африка. "Виещите се пътища на Сицилия изглеждат като направени по поръчка, за да демонстрират качествата на неговите състезателни автомобили. Така че Scorpion и Targa споделят близки връзки в историята от състезателни успехи и запомнящи се анекдоти. В крайна сметка всеки, който се възхищава на тези исторически автомобили, които завоюваха за Abarth статута на състезателна легенда, лесно ще оцени как през годините тежките състезателни условия са оформили безценното наследство на стил и представяне, което ни даде днешните автомобили. Нашето участие в изданието от 2018 г. е почит към 110-годишнината от раждането на нашия основател, както и идеалната възможност за дебюта на новата гама Abarth 595, подчертавайки връзката с нашата история и състезанията, която е част от ценностите на нашата марка. "
Новата серия Abarth 595 - върхови изпълнения и стил
"Abarth 595, еволюцията на емблематичния модел на марката, предизвика доста шум след старта си преди няколко седмици", продължи Лука Наполитано. "Чрез внимателно изчислените технически промени, задълбочено внимание към детайла и избора на първокачествени материали, Abarth 595 категорично изразява двете страни на личността, върховите възможности и стила на марката, перфектно представени от двете илюстративни версии на Competizione и Turismo: за клиентите това са два начина да влязат и преживяват света на Abarth. "
В центъра на новата гама 595 са версиите Competizione и Turismo, които изразяват двете личности на Abarth. 595 Competizione е по-радикален и е предназначен за тези, които имат страст към върховото представянето и безкомпромисна спортност, а 595 Turismo се основава на ценностите и комфорта, характерни за италианските GT автомобили, с безупречно декорирани детайли, интериор от кожа и Urban пакет.
Основното нововъведение на новата 595 Competizione е новата изпускателна система Record Monza, оборудвана като стандартна и съчетана с активен клапан, управляван от бутона Sport. Натискането на бутона Sport отваря изпускателния вентил, а ръмженето на двигателя става все по-дълбоко и по-дръзко. Водачът може да избере джентълменски звук на двигателя при шофирането, или по-строг, по-спортен и по-традиционен Abarth - рев. Новата графика Adrenalina Green е проектирана за 595 Competizione, съчетана с черен покрив и подчертава силните си връзки със състезателния свят.
Abarth 595 Turismo е предназначен за тези, които смятат, че комфортът е от съществено значение дори при високопроизводителната кола. В интериора си щателно завършената кожена тапицерия Abarth е идеалното решение за елегантния стил на Turismo. Всичко това е подобрено с новия пакет Urban, който включва сензори за паркиране, сензор за дъжд и сензор за слънце: оборудване, предназначено да направи ежедневното шофиране по-лесно и по-малко стресиращо. Turismo се предлага и в нов, елегантен, изключителен сив мат Asfalto Grey.
Гамата продължава с входното ниво 595 на Abarth. С мощност от 145 к.с., колата предлага всички стандартни съоръжения, необходими за осигуряване на удоволствието от шофирането, характерно за произведенията на марката със знака на скорпиона, включително волана с плоско дъно и с вградена централна втулка и бутон "Спорт", който в този случай променя максималния въртящ момент и настройките на сервоуправлението и ускорителя.
Гамата се допълва от двете специални модификации - 595 Pista и 696 Rivale. Първата е изцяло ориентирана към върховите постижения, отразявайки се в включването в оборудването й на 7" Abarth Telemetry, позволяващ постоянен мониторинг на ефективността на новото задно окачване Record Monza и Koni FSD (Frequency Selective Damping), за управление и стабилност в пълна безопасност. Втората специална серия, от друга страна, идва от партньорството на Abarth с Riva, световно известен емблематичен италиански строител на яхти; това е най-сложното творение на Abarth и е перфектната комбинация от елегантност и ефективност.
Hatchback или кабрио, новата серия 595 включва пет версии (595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione и 695 Rivale) с мощности от 145 до 180 к.с., за да задоволят всички изисквания на клиентите, и същевременно отговарящи на всички изисквания Euro 6D-TEMP.
От ралита или пистови състезания до пътищата за всекидневно шофиране с марката Scorpion
"Конкуренцията е фундаментална характеристика на историята и съвременността на марката Abarth, която има дълга, славна и горда традиция в състезанията и надбягванията", обяснява Лука Наполитано. В света на състезанията марката първо изпробва и усъвършенства технологичните си нововъведения, докато са готови за трансфер към шосейните ни автомобили, за да предлагат ненадмината производителност, безопасност и надеждност. Това е прерогатив, за който много малко производители на автомобили могат да претендират. "
Състезателната традиция и нейните успехи се коренят в историята, отразени от многото победи в съответните класове, постигнати в Targa Florio, особено с невероятните спортни автомобили Abarth 1000 SP, които са идеално пригодени за пътищата на Madonìe, което даде възможност на много пилоти шофьори да постигнат твърде впечатляващо класиране дори в цялостното класиране. Победите на моделите на Rally Abarth 124 в изданията от края на седемдесетте също бяха запомнящи се.
След като Targa Florio бе преобразувана от скоростна надпревара на рали през 1978 г., Abarth записа няколко общи победи: две със Rally Abarth 131, 1979 с Adartico Vudafieri и през 1980 с Mario Pasetti, а две през 2003 и 2004 година Fiat Punto Super 1600, управляван и в двата случая от Paolo Andreucci, който също спечели през 2006 г. в Abarth Grande Punto S2000. Същият модел беше първият, който мина през финалната линия през 2009 г. с Luca Rossetti на волана.
Не на последно място, в последните две издания на Targa Florio всички вълнения от миналото са възродени от състезателния завръщане на Abarth 124, създаден, за да се превърне в зрелищни изпълнения в тази категория.
"Днес, Abarth 124 Rally доказва възможностите колата да победи в категорията R-GT, след като вече е спечелила световното първенство във Формула 1 в R-GT с едно състезание резервирано от френската двойка Raphael Astier и Frédéric Vauclaire, и монополизирайки на върха 5 места в класацията за категорията", заключи Лука Наполитано. "Досега този сезон Abarth 124 Rally спечели над 40 категории и победи в 12 национални и международни първенства, където се състезава. И този същият печеливш модел се предлага на широката публика в шосейната версия: Abarth 124 GT. Това е специална серия, заредена с адреналин, базирана на Abarth 124, която съчетава две личности: купе-стил и кураж, динамика и радост от шофирането, които само истинският роудстър със задно предаване може да осигури. Така че ние решихме да сбъднем една мечта за феновете, които присъстваха на Targa Florio 2018, и които успяха да се възхитят и да го изпробват, като се наслаждаваха на изпепеляващото му ускорение и невероятното му пътно сцепление дори на най-накъдрените пътища: истинска кола на ценители.“
Не на последно място, трябва да помним, че Abarth също е звезда на състезателни състезания с колите Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione и Abarth 500 Assetto Corse, които се състезаваха тази година в десетото издание на Trophy Abarth Selenia Trophy, и в италианския и германския F4 шампионати, в които Abarth оборудва състезателните автомобили от Формула 4 с 1.4-литровия двигател с мощност 180 к.с.
В Targa Florio три исторически автомобила Abarth от колекцията FCA Heritage
FCA Heritage, отделът на Групата, посветен на запазването и популяризирането на историческото наследство на италианските марки на FCA, избра три прекрасни автомобила Abarth от колекцията си, за да се състезават в "Targa Florio Classica" - ралито за исторически автомобили: Abarth 2400 coupé 1964), Autobianchi A112 Abarth 58 HP (1974) и Fiat 500 (1974), модернизирани с новия "Abarth Classiche 595 Conversion Kit". Всеки от тях представлява една от трите големи "категории" на производството на шосейни автомобили на марката: 2400 с каросерията на Allemano е прекрасен пример за способността на Abarth да бъде независим конструктор на висококачествени GT автомобили, докато A112 припомня влизането на Abarth във Fiat Racing Department, след придобиването му през 1971 година. Не на последно място, бързият и гъвкав Fiat 500, преустроен с новия трансформационен комплект 595, произведен от FCA Heritage, отдаде почит на великите години, когато Abarth създаде своите прочути модифицирани версии на малки автомобили Fiat.
Нещо повече, за отбелязването на 110-годишнината от рождението на Карл Абарт (Виена, 15 ноември 1908 г. - 23 октомври 1979 г.), събитието в Сицилия бе отличено с присъствието на две фигури символични за марката, а именно Anneliese Abarth, която участва в стартовия парад в 2400 Coupé, някога собственост на нейния съпруг, и Eris Tondelli, исторически състезателен и тестов пилот на Abarth, който работи по разработването на серията 595 през 60-те години.