В Европа флагманът на Audi става по-луксозен, а в Китай – и по-голям
При осъвременяването си А8 получава променен дизайн на предната и задната част, както и още повече технически възможности и функции.
Актуалното Audi A8 стартира в началото от 2017 г., а за моделната 2022 г. луксозният лайнер ще получи планирано освежаване, което се проявява предимно в модифицирана предна и задна част, както и в множество нови технологии в автомобила. A8 ще бъде подсилен отново, преди да се оттегли – защото няма да има наследник с класически двигател с вътрешно горене.
Нов изглед отпред и отзад
В бъдеще физиономията на A8 ще има още по-широка Singleframe радиаторна решетка с нова мрежа от хромирани ъгли, които надолу стават все по-големи. Оформените по нов начин странични отвори за въздух вече са изправени, преработени са и фаровете. Отзад има стилизирана наново вложка за дифузор – S8 ще получи своя собствена нова версия – с променени хоризонтални ребра и нови светлини. По пластмасовите чести няма други намеси. В замяна на това Audi предлага нови дизайнерски пакети, с които A8 може да бъде допълнително персонализиран.
В допълнение към базовия екстериор Audi предлага на клиентите си хромиран външен пакет и за първи път за A8, екстериорен пакет S Line, както и черен визуален пакет. Базираната в Инголщат компания е увеличила цветовата гамата за A8 до единадесет цвята. Новост в асортимента са металик боите District зелено, Firmament синьо, Manhattan сиво и ултрасиньо, както и матовите покрития Daytona сиво, Florett сребристо, District зелено, Terragrau сиво и ледниковобяло.
Новите предни светлини са с матрична LED микроогледална технология. Това дава възможност за функции като светлини за пътната лента и ориентация при движение по магистрала. Новите задни светлини използват серийно OLED технология и във взаимодействие с асистиращите системи разполагат с разпознаване на близост. За нормалния A8 купувачът може да избира между два варианта, а за S8 дори между три.
Ревизирана ходова част, изпитани задвижвания
Техническите характеристики включват управление на всички колела – стандартно за S8 – и работеща с предвиждане активна ходова част. Тя може да натовари или облекчи с допълнително усилие всяко колело поотделно чрез електрически двигател и по този начин активно да регулира положението на каросерията при всяка ситуация на пътя. Гамата от джанти за осъвремененото Audi A8 варира от 18 до 21 цола и включва шест нови дизайна на Audi и Audi Sport. При върховите версии, като Audi S8, по желание може да бъдат монтирани керамични спирачни дискове с въглеродни влакна. Audi предлага и нови цветове за интериора.
Асортиментът от двигатели за Audi A8 не носи изненади с модернизацията. Базов мотор си остава трилитровият бензинов V6 агрегат с 340 к.с. Четирилитровият V8 работи с различни нива на мощност в A8 и S8 (460 к.с. в A8, 571 к.с. в S8). В добавка към това отново ще се предлагат трилитров турбодизел с 286 к.с. и plug-in хибриден вариант с 462 к.с.
Обновеното Audi A8 ще стартира в Германия през декември 2021 г. на цени от 99 500 евро. S8 ще струва поне 144 800 евро.
Още по-луксозно след обновяването си ще бъде Audi A8 за китайския пазар. В бъдеще дългата версия ще се предлага там с емблемата на Horch, което добавя още 13 сантиметра към дългото междуосие.
Заключение
Преди Audi A8 да бъде пенсионирано в познатата си форма, моделът ще бъде модернизиран отново в посока към повече лукс. Единствената истинска иновация е запазена за китайския пазар – изключително дългото и изключително луксозно Audi A8 L Horch.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Audi