Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Октан рали тийм взе поредна купа от Световния еко рали шампионат

16.07.2014 16:45
Туит

Калин Дедиков и Георги Павлов се качиха на подиума и в третото издание на рали "Сърбия".

Екипажът на „Октан рали тийм“ Калин Дедиков и Георги Павлов защитиха третата си позиция и отново се качиха на подиума в петия кръг от Световния еко рали шампионат. Родният тандем преодоля редица препятствия, включително трудното намиране на биодизел за 18-годишния си Opel Corsa. Българите допълниха тройката в най-популярния и оспорван клас VIII и заеха четвъртото място в генералното класиране.

В надпреварата се включиха общо 15 екипажа от Сърбия, Италия, България, Словения, Полша, Босна и Херцеговина и Канада. Победата убедително бе спечелена от словенеца Грегор Здовц с преработен на газ Toyota Prius LPG Hybrid, следван от триктратния световен шампион Масимо Ливерани с FIAT 500 Abarth.

Участието на българите бе поставено под въпрос, тъй като за първи път те нямаха възможност да разчитат на нов автомобил под наем. В последния момент Дедиков и Павлов поеха към Сърбия с тренировъчния Opel Corsa на лидера в българския рали шампионат Игнат Исаев. Още преди старта обаче двамата трябваше да се справят с оказалото се почти невъзможно намиране на биодизел в Сърбия.

„Обикаляхме над 200 км в търсене на биодизел и пристигнахме във Вишеград в последните минути от времето за технически преглед. Организаторите ни бяха отредили стартов номер 5 заради добрите ни резултати през 2013 г. и веднага след прегледа трябваше да заемем своето място на площада в Андричград“, обясни Дедиков.

Забавянето е попречило на екипажа да направи дори едно минаване на отсечката, по която трябва да се калибрират навигационните уреди спрямо тези на организаторите. Състезанието започна от Вишеград в Босна и Херцеговна и следва класическите отсечки на „Ю рали“ в планината Тара и край Валиево, преди да достигне Белград.

„Несъмнено пропуснатото калибриране се отрази на резултатите ни от първия ден на ралито. Натрупахме огромен пасив от 29 точки, което ни прати 12-ти в основното класиране“, каза Дедиков при регрупинга в Мокра Гора.

През втория ден екипажите се изправиха пред познатите от рали „Сърбия“ дълги и сложни етапи по тесните и хлъзгави алеи на парка „Кошутняк“ и включения за първи път суперспециален етап на писта. Ключова се оказа 35-километровата отсечка „Дивчибаре“ с мокри участъци, обратни завои, висока средна скорост и сериозен трафик.

Дедиков и Павлов изненадаха конкурентите си и се справиха отлично с предизвикателния маршрут, като завършиха деня на втора позиция в основното класиране със сериозен аванс пред трикратния световен шампиони Масимо Ливерани с FIAT 500 Abart. Българите завършиха само на 9 точки от лидера в ралито Грегор Здовц от Словения с преработения на газ Toyota Prius LPG Hybrid.

В решителния трети ден екипажите се изправиха срещу сложната навигация около Белград и Сопот. Те трябваше да покажат умения освен на класическата отсечка „Кошутняк“ и във финалния етап на картинг пистата „Ада Хуя“, където целта беше постигане на еднакво време в две поредни обиколки.

Тандемът на „Октан рали тийм“ премина трасето с минимални отклонения от идеалното време и успешно достигна финала пред хотел „Метропол палас“ в Белград. Голяма част от участниците останаха разочаровани от решение на съдиите в полза на шампиона Ливерани. Без какъвто и да е бюлетин или друг документ те замениха двете най-слаби времена на италианеца от втория ден и директно го придвижиха на втора позиция в крайното класиране.

Така след края Дедиков и Павлов и техният Opel Corsa бяха преместени на трето място в клас VIII и повториха успеха си от миналата година. Смесеният екипаж с българско участие Олга Тодорова и Бранко Хинич завършиха 11-и в крайното подреждане.

„Изключително съм доволен от нашето представяне – с 18-годишна Corsa, без прецизни уреди и с изцяло лични средства отново доказахме нашите възможности и определено притеснихме лидерите в шампионата. Автомобилът ни беше много точно изражение на българската действителност в спорта и в автомобилния бранш като цяло. Ние се занимаваме с автомобилен спорт, а италианците пробутват някои номера от художествената гимнастика“, заяви Дедиков.

Неговият навигатор Георги Павлов остана доволен от напредъка и представянето си в едва второто му рали.

„За разлика от Словения, този път не допуснах грешки. В този тип състезания най-важното нещо е прецизността и се опитваме да компенсираме липсата на точни уреди с предварителни изчисления, концентрация, и умението на Калин да не губи скорост по завоите. Една грешка може да те извади от състезанието, както стана с Лукаш Нитко, който победи в Словения, а тук сбърка и загуби шансове за добро класиране. Благодарности на „Октан рали тийм“ за автомобила и успех на рали „България“, каза Павлов.

Следващият кръг от шампионата е „Еко рали България“, което ще стартира на 25 юли в София.

„Надявам се за родното състезание да разполагаме с модерен автомобил и минимален бюджет, който да ни позволи да се борим за победата, независимо от външните фактори. Благодаря на Игнат Исаев, че ни предостави личния си тренировъчен автомобил и му желая успех на рали България“, завърши Дедиков.

Коментари
comments powered by Disqus