Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra 1.6 CDTI: Теория на зрелостта

17.07.2015 15:43
Туит

Среща с един екземпляр от „стария” модел, задвижван от напълно нов „шептящ” дизел със 136 к.с.

През есента на сцената се очаква да се появи в пълния си блясък напълно новото издание на Opel Astra и всички с нетърпение очакват да разберат как се представя на живо най-новият и най-модерният представител на продуктовата гама на марката от Рюселсхайм. Малко преди това да се случи обаче, ви срещаме с един впечатляващ автомобил, който се намира в края на своя моделен цикъл и съответно може да се похвали със забележителна технологична зрялост – става въпрос за досегашното издание на Astra във вариант, задвижван от новия „шептящ” дизелов мотор със 136 к.с., който ще се предлага и при новото издание на модела. Както отвън, така и отвътре, автомобилът изглежда като добър стар познайник, който прави впечатление както със солидното качество на изработка, така и с модерна екипировка, включваща съвременна мултимедийна система и адаптивни светлини, които и днес продължават да изглеждат забележително на фона на конкуренцията

1.6 CDTI - задвижване от ново поколение

Във вътрешнофирмената номенклатура новият мотор 1.6 CDTI е наричан „GM small diesel engine”. Няма да навлизаме в дълбоки технически детайли относно конструкцията й, тъй като вече сме го правили още преди моторът да влезе в серийно производство. Ще напомним само, че това е първият дизелов двигател на Opel с алуминиев блок, чието конструиране е истинско предизвикателство предвид максималното работно налягане от 180 бара в цилиндрите. Мощността от 136 к.с. се постига още при 3500 об./мин, а турбокомпресорът с водно охлаждане на BorgWarner е с променлива геометрия. Достатъчен атестат за качествата на новия мотор е фактът, че благодарение на него Astra се завърна като лидер в класа си в различни сравнителни тестове – при това само малко преди да настъпи момента, в който тя трябва да отстъпи място на наследника си. Много по-показателни обаче са реалните впечатления за значително по-голямата отзивчивост на двигателя във всякакви режими и почти пълната липса на характерното дизелово причукване, което бе толкова отчетливо при предишната машина, както и изключителната мекота на работа, близка до тази на бензинов мотор.

На висотата на времето

Изобщо усещането за рафинираност е характерна за цялото представяне на Astra – освен с хармоничната работа на двигателя си, моделът прави впечатление с прецизното превключване на предавките, хомогенно настроеното кормилно управление и респектиращо сполучливия баланс между добър комфорт при преминаване от неравности от различен характер и не просто сигурно, а дори динамично поведение в завой. високото тегло на това поколение на модела често се спряга като един от неговите основни недостатъци, но има и моменти, в които то се усеща по положителен начин – пример за това е пътното поведение, което в определени ситуации вероятно би могло да се характеризира с повече пъргавост, но за сметка на това е винаги солидно и сигурно, точно както приляга на един автомобил, който тежи на мястото си – в буквалния смисъл. Голямото тегло не дава видими отражения и върху разхода на гориво, който лесно може да бъде сведен до стойности под шест литра на сто километра в смесен цикъл на движение.

Няма съмнение, че новата Astra ще доближи Opel още повече до върховете в компактния клас – но товя не би могло да се случи без солидна основа, на която да се стъпи. А досегашното издание на модела е повече от солидна основа за подобно амбициозно начинание – дори в самия край на моделния си  цикъл, автомобилът продължава да бъде на висотата на времето.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Дори в самия край на своето производство, Opel Astra продължава да се представя впечатляващо – „шептящият” дизел се представя блестящо по всички параметри, солидната изработка, модерното оборудване и отлично настроената ходова част също няма как да останат незабелязани. Един забележителен със своята технологична зрялост автомобил, който в много отношения все още превъзхожда много от своите опоненти на пазара.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus