Четири метра. Без един милиметър... Новото поколение на Opel Corsa следва плътно тенденцията към акселерация в своя клас, доближавайки се до по-голямата Astra не само като размери, но и като дизайн, оборудване и поведение на пътя.
Доста скромното формално звучене на предходното поколение е отстъпило място на самоуверена, динамична стилистика, която не крие родството си с принципите, заложени в по-голямата Аstra. Напротив – при оформлението на версиите с три и пет врати (които ще се появят едновременно на пазара) дизайнерите в Рюселсхайм са използвали познатите от компактния модел похвати. Новата Corsa с три врати има подчертано спортно излъчване, постигнато посредством снижаващата се назад линия на покрива и специфичното оформление на задната част. Модификацията с четири врати е идентична със своята посестрима но задната част на покрива при нея е с близо пет сантиметра по-висока, задният капак е по-широк и като цяло автомобилът прави по-зряло и улегнало впечатление, за разлика от динамичните внушения при версията с три врати.
Зрялост личи и в обзавеждането на интериора. Дори да оставим настрана безкрайния списък от допълнително оборудване, в това отношение новата Corsa демонстрира качествен ръст в сравнение със своя предшественик. На фона на надхвърлящото два метра и половина междуосно разстояние е нормално че Corsa наистина предлага достатъчно пространство както на първия, така и на втория ред. Известни затруднения могат да изпитат само по-високите пътници, желаещи да си осигурят достъп до задните седалки на версията с три врати – независимо от серийната система Easy Entry, „гимнастиката” е неизбежна.
Ходовата част с предно окачване тип McPherson и съставна торсионна конструкция на задния мост осигурява комфортно пътуване, но с акцентиран уклон към спортната стегнатост, необходима при динамичен стил на шофиране и преодоляване на големи разстояния с висока скорост. В съчетание с новата електромеханична сервосистема на кормилната уредба, окачването на новата Corsa се справя успешно дори при отявлено агресивен маниер на шофиране, демонстрирайки кротка и предвидима склонност към хлъзгане на предницата само при преминаване през много остри завои с висока скорост и други провокации от подобен род. Цената на тази динамика са леките сътресения при преминаване през напречни фуги в настилката, но като цяло поведението на пътя е на ниво, с което доскоро можеха да се гордеят представителите на компактния клас. Моделът дебютира на пазара с три бензинови и три дизелови двигателя, към които по-късно ще се добави и 1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к. с. на спортната версия OPC.