15 автомобила са върнати на собствениците си с помощта на функцията при кражба
“Да имаш подобен ангел-хранител е просто фантастично!”, споделя Шарлът Тайсън за OnStar - системата за персонална комуникация и мобилни услуги, представена официално на пазара от Opel през месец август 2015 година. Шарлът от Великобритания е един от първите водачи на автомобил в Европа, изпитали на практика автоматичните реакции на системата OnStar в спешен случай. През миналия октомври тя пътува към свои приятели, когато бива въвлечена в пътнотранспортно произшествие с челен удар в друг автомобил. При задействането на въздушната възглавница в нейната Corsa, сензорите автоматично уведомяват служителя на OnStar – "ангелът-хранител" на Шарлът, който на свой ред се обажда на службите за оказване на спешна помощ и остава във връзка с нея по телефона до момента на тяхното пристигане на мястото на инцидента.
Aвтоматичното повикване при катастрофа на пътя е само едно от многобройните новаторски предимства и възможности на системата Opel OnStar, които правят шофирането много по-удобно и осигуряват отлична свързаност. Уникалната по рода си услуга, предоставяща на разположение любезни сътрудници на системата вместо машинна обработка на повикванията, е в състояние също да отключва дистанционно вратите, да зарежда директно маршрути за навигационната система, да изпраща електронна поща с данни за техническото състояние на автомобила и да предлага Wi-Fi точка за достъп до интернет с бърза 4G/LTE мобилна връзка. За по-малко от девет месеца след пазарната си премиера, системата Opel OnStar вече регистрира около 1.5 милиона взаимодействия с клиенти, които са осъществили връзка посредством телефон, чрез мобилно приложение или с натискане на синия OnStar бутон в автомобила. В момента всеки втори нов автомобил на Opel се доставя с инсталирана система OnStar.
“Tези невероятни числа са доказателство за изключителния успех на Opel OnStar! За по-малко от година след пазарната си премиера, нашата система за персонална комуникация и мобилни услуги определено е на път да се превърне в полезен спътник, който всеки водач на лек автомобил от марката Opel би желал да има до себе си”, подчертава Тина Мюлер, главен директор маркетинг на Opel Group. “Смартфон поколението е извънредно въодушевено от наличието на Wi-Fi точка за достъп до интернет с бърза 4G/LTE мобилна връзка, докато услуги като автоматичното повикване в спешни случаи и пътната помощ осигуряват на хората от по-старите поколения сигурността и безопасността, от които се нуждаят по време на пътуване.”
Най-популярната услуга е мобилното приложение myOpel, което до момента е било активирано около 700 000 пъти от клиенти със смартфони. Най-често използваните възможности на приложението до момента са дистанционното заключване и отключване на вратите, установяването на местоположението на автомобила онлайн, както и задействането на клаксона и светлините. Клиентите могат също да получат достъп до важни данни като състоянието на моторното масло и налягането в гумите, да изпратят маршрути за зареждане в навигационната система и да управляват вградената Wi-Fi точка за достъп до интернет, която дава възможност за едновременно свързване на до седем мобилни устройства във и около автомобила.
От момента на пазарната си премиера през миналата година, системата Opel OnStar е получила около 300 000 обаждания от страна на клиенти и е изпратила повече от 150 000 съобщения по електронна поща с диагностични данни за състоянието на автомобили. В интернет клиентите на системата са влизали в портала на Opel OnStar около 300 000 пъти.
Opel OnStar оказва помощ на собствениците и на органите на полицията в случаите на откраднат автомобил с инсталирана система. Функцията за съдействие при откраднат автомобил (Stolen Vehicle Assistance) дава възможност на Opel OnStar да работи в тясно сътрудничество с полицията с цел максимално бързо и безопасно откриване на автомобила, както и за връщането му на законния собственик. Функцията за блокиране на запалването (Ignition Block) от друга страна позволява на Opel OnStar да изпрати дистанционно сигнал до автомобила, с който да предотврати възможността за стартиране след обявяването му за откраднат.
Благодарение на възможностите на Opel OnStar, до момента са открити и върнати на собствениците им 15 откраднати автомобила – дори и зад граница! Автомобилът Astra на Доминик Гамел е бил откраднат на територията на Австрия. Той незабавно уведомява за кражбата австрийската полиция и Opel OnStar, които установяват местонахождението на автомобила в съседна Унгария. В сътрудничество с полицейските власти в двете държави, Opel OnStar спомага за намиране и връщане на автомобила на законния му собственик в рамките на 24 часа. “Бях толкова разстроен, когато откраднаха моята Astra”, спомня си Доминик, “че си мислех, че никога повече няма да я видя отново. Изключително съм благодарен на OnStar, че ми помогна да си я върна!”
Системата Opel OnStar се предлага при всички леки автомобили на марката Opel - от ADAM, KARL, Corsa и Astra до Meriva, Mokka, Cascada, Zafira Tourer и Insignia. Услугите на Opel OnStar са на разположение на клиентите в Австрия, Белгия, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Люксембург, Холандия, Полша, Португалия, Испания и Швейцария, както и под формата на Vauxhall OnStar за клиентите на марката във Великобритания. През месец август 2016 година към тях ще се присъединят и клиентите в още 18 държави.