Стойността на японската компания е оценена на 28,913 млрд. долара
Британската изследователска компания Millward Brown Optimor оповести класацията на най-скъпите марки в света. Сред 10-те автомобилни марки, представени в изследването, на първо място се нарежда Toyota.
Стойността на японската компания е оценена на 28,913 млрд. долара. Това число е с 2% по-ниско в сравнение с миналата година. В световната класация на марките Toyota отстъпи 4 позиции назад (от 26-о отиде на 30-о място).
На второ място сред автомобилните производители е BMW. Цената на баварската марка е оценена на 26,349 милиарда долара (+ 2%). През 2014 г. BMW в общото класиране се нареди на 32-ра позиция, а сега е едва на 34-та.
Третият е Mercedes-Benz (21,786 млрд.), неговият показател се е влошил с един пункт и през тази година се намира на 43-то място.
Четвъртата позиция сред автомобилните марки е Honda, оценена на 13,332 млрд. долара (-5%). В общия рейтинг японската марка се класира на 78-о място. Пети сред производителите на автомобили е концернът Ford, който се намира на 80-о място. Експертите на Millward Brown Optimor оценяват американската компания на13,106 милиарда долара.
Според анализаторите най-скъпите марки в света са Apple (246,992 милиарда), Google (173,652 млрд. долара) и Microsoft (115,500 милиарда долара).
Известно е, че и през миналата година Toyota също бе определена като най-скъпата автомобилна марка в света.