Битката за титлата се завърза допълнително два кръга преди края на сезона
Британският кръг във WRC традиционно е сред най-силните във WRC, но тази година надпреварата в Уелс надмина всички очаквания. А след първия ден всичко изглеждаше решено. От Танак (Toyota) преследваше четвъртата си поредна победа и имаше близо половин минута аванс спрямо лидера в шампионата Тиери Нювил (Hyndai).
В събота авансът на естонеца достигна почти минута, но шестнайсетата отсечка се оказа фатална за него. Четири километра след старта на етапа Танак спря заради тежко приземяване и последвалата повреда в охладителната системата на неговата Toyota Yaris WRC.
Отпадането на Танак бе златен подарък за настоящия шампион Себастиан Ожие (M-Sport Ford). Французинът оглави класирането, въпреки че в петък направи две завъртания, а успоредно с това получи и повреда в скоростната кутия. Осмата позиция обаче не го отказа и след блестящ съботен ден преди финалните пет отсечки в неделя той водеше с 4,4 секунди спрямо втория Яри-Мати Латвала (Toyota).
Томи Макинен бе инструктирал категорично състезателите си да натискат, за да помогнат на съотборника си Танак в шампионската битка с Ожие и Нювил. В двайсетата отсечка Латвала направи това, което се искаше от него – победа в „пауърстейджа” и първо място във временното класиране. В асфалтовата „Грейт Орм” обаче Ожие бе безмилостен и се доближи на две десети от първото място. Последва още една победа за настоящия шампион и той вече беше начело с аванс от 3,1 секунди преди финалния етап.
Напрежението бе брутално. И за да стане ситуацията още по-заплетена, последната отсечка бе забавена заради страничен инцидент между двама мотористи. На мястото на катастрофата моментално бяха пратени линейка и хеликоптер, което тотално обърка графика на състезанието и принуди организаторите да пуснат единствено първите четиринайсет екипажа в скъсения етап.
Въпреки напрежението и въпреки бруталния залог Ожие задържа първата си позиция на финала и се върна в битката за шампионската титла. Французинът завърши с 10,6 секунди преднина спрямо Латвала и спечели за четвърти път тази година, което го доближи на седем точки от лидерската позиция в шампионата.
За Латвала остана разочарованието, че не можа да спечели първа победа за сезона и същевременно да помогне на съотборника си в битката за титлата. В Toyota обаче може да са оптимисти за предстоящите две състезания в Испания и Австралия, тъй като японците вече имат видимо надмощие над Hyundai, M-Sport и Citroen. Зад Латвала завърши Есапека Лапи, което бетонира Toyota на лидерската позиция в шампионата на отборите.
Крейг Брийн финишира четвърти, но ръководството на Citroen едва ли е доволно от крайния резултат на рали „Великобритания”, защото Мадс Йостберг се завъртя в предпоследната отсечка и стигна осми до финала. Преди това норвежецът се движеше шести.
Проблемите на Танак дадоха глътка въздух на Нювил, който запази лидерската си позиция в шампионата, въпреки че бе само на крачка от отпадането. Калната „Суиит Ламб” изненада белгиеца в събота сутрин и той загуби 45 секунди докато се върне на пътя. Нювил обаче атакува в неделя и прогресира от осмо до пето място на финала, като взе и две бонус точки от „пауър стейджа”.
Съотборниците на Нювил в екипа на Hyundai Андреас Микелсен и Хейдън Падън останаха шести и седми, а зад осмия Йостберг завърши Кале Рованпера (Skoda Fabia R5). Младият финландец направи изумително състезание и спечели победата във WRC 2 категорията с над минута и половина аванс пред Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5).
M-Sport взе първата си победа след рали „Корсика” благодарение на Ожие, но екипът на Малкълм Уилсън понесе тежък удар още в петък, когато миналогодишният победител в Уелс Елфин Еванс отпадна заради проблеми с двигателя. Съотборникът му Теему Сунинен също не завърши деня. След две завъртания на третото финландецът нямаше късмет и се озова в канавката с повреда в окачването. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Предпоследният кръг от WRC ще ни отведе в края на октомври до Испания, където Себастиан Льоб ще се присъедини отново към екипа на Citroen, а Петер Солберг ще маркира дебюта на новия VW Polo GTI R5.