Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 208 TYPE R5: Отмяната на 207 S2000

13.09.2012 16:53
Туит

Наследникът на Peugeot 207 S2000 ще бъде представен официално на автосалона в Париж. Двулитровият атмосферен мотор е отстъпил място на 1,6-литров турбо.

След като през май спорното разделение на Peugeot показа R2 спецификацията на 208, идва ред и на значително по-усъвършенстваната TYPE R5. Тя е пряк наследник на 207 S2000 и отговаря на изискванията в R5 групата в рали спорта, която ще започне активното си съществуване догодина именно с този модел. Citroen, Skoda и Ford също подготвят свои R5 представители, но Peugeot е първата компания с готов модел.

Класическата схема на „суперите” с двойно предаване, базирано на два механични диференциала и петстепенна секвенциална кутия е запазена, но двулитровият атмосферен мотор на 207 S2000 е заменен с 1,6-литров с принудително пълнене. Той е базиран на серийния 1.6 THP и е дериват на използвания в RCZ Racing Cup. В случая обаче генерира не 260 к.с., а 280, като въртящият момент достига 400 Нм при 2500 об/мин.

Междуосието на 208 TYPE R5 е нараснало спрямо това на 207 S2000, но от Peugeot Sport не уточняват с колко. Същевременно каросерията е с цели 40 кг по-лека, като минималното тегло остава  фиксирано на 1200 кг според изискванията на ФИА. Колелата за асфалтовата спецификация са 18 цола, докато за тази на макадам - 15.

Премиерата на 208 TYPE R5 е планирана за автосалона в Париж, което е и причината на този етап Peugeot да публикува само базовите технически характеристики и един единствен тийзър  Продажбите на новия рали модел за частни клиенти ще започнат през втората половина на годината, като предвижданията на ФИА са представителите в R5 да струват около 150 000 евро.

Коментари
comments powered by Disqus