Porsche представи новия 911 Sport Classic, който ще дебютира пред публика на автомобилния салон във Франкфурт. От лимитираната серия ще бъдат произведени само 250 бройки.
911 Sport Classic е базиран на Carrera S и разчита на 3,8-литровия му боксер. В случая обаче максималната мощност достига 408 к. с., което е с 23 повече спрямо стандартната версия. Това е възможно благодарение на преработените цилиндрови глави, новите колектори и смукателна система с шест вакум клапи, които контролират в реално време постъпващия въздух в зависимост от скоростта и позицията на педала на газта.
Блокът за управление на двигателя е препрограмиран, като изпускателната система също е нова. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди, максимална скорост от 302 км/ч и среден разход на гориво от 10,6 литра за 100 километра пробег.
В пакета на 911 Sport Classic влизат още шестстепенната механична трансмисия с по-къс ход на скоростния лост, керамично-композитните спирачки с 350-милиметрови дискове, активното окачване PASM, чийто клиренс е намален с 20 мм, механичният заден диференциал и уникалните 19-цолови колела, които наподобяват тези от 60-те години на Fuchs. 911 Sport Classic е оборудван и с най-широките за цялата серия 911 гуми. Тези на задната ос са с размери 305/30 ZR 19, докато на предната - 235/35 ZR 19.
Отличителните черти в екстериора на 911 Sport Classic са вдлъбнатият в средата покрив, лаковото покритие Sport Classic Grey и масивният спойлер, заимстван от Carrera RS 2.7 от 1973 г. В задната част впечатление прави и по-широката с 44 милиметра следа спрямо тази на стандартния модел.
Интериорът на лимитираната версия може да се похвали с нова кожена тапицерия, таван, покрит с алкантара, множество алуминиеви апликации и триспицов спортен волан.
Производството на 911 Sport Classic ще бъде ограничено до 250 бройки, като продажбите ще започнат през януари 2010 г. Базовата цена за модела в Европа без местните данъци и такси ще бъде 169 300 евро.
devilish
super kolca
trex
Супер готино са го пипнали и не само отвън. А уникалността си има цена. 911 турбо с данъците в Германия е 145 000 Е, това е 201 000 Е.
Адолф Грубер
Само 250 бройки, заради това е толкова скъпо, уникално е.
кирил
169 300 евро, това струва като 911 турбо.