В началото на годината Porsche представи проекта „Електрическа мобилност в Германия“ и Boxster E. Едва сега обаче германците разкриха какво се крие под капака на електрическия модел.
Задвижването на Boxster E е поверено на два независими електромотора, чиято комбинирана мощност е 180 кВт (245 к.с.), а въртящ момент – 540 Нм. Задният, който е комбиниран с трансмисията, както и силовата електроника, са разположени на мястото, което стандартният Boxster използва за механичната скоростна кутия и изпускателната система. Предният електродвигател пък е позициониран в освободения от резервоара отсек. За синхроната работа на двете силови единици, който нямат механична връзка, работи специален контролен блок.
Версията с двойно предаване на Boxster E ускорява от място до 100 км/ч за 5,5 секунди и достига максимална скорост от 200 км/ч. Съществува обаче и такава само със задно, където предният електромотор просто е елиминиран. При нея напълно очаквано максималната мощност и въртящият момент са наполовина – 90 кВт и 270 Нм, а спринтът до 100 км/ч отнема 9,8 секунди при 150 км/ч пикова скорост. Не само динамичните характеристики страдат в случая, но и възможността за регенериране на кинетичната енергия, тъй като електромоторите/електромоторът на Boxster E функционират като генератори при нужда от обратно ускорение.
И при двете модификации захранването е поверено на литиево-фосфатна батерия, позионирана на мястото, където нормално е разположен двигателят с вътрешно горене. Нейният капацитет е 29 кВт, което е достатъчно за изминаването на 107 километра. Автономният пробег на Boxster E не е особено впечатляващ за разлика от теглото на акумулатора – 341 кг, което е причината общата маса на електромобила да достигне 1600 кг. Зареждането посредством стандартната електрическа мрежа отнема приблизително 9 часа, като това време може да спадне драстично при използването на бързото зарядно устройство.
Инженерите от Цюфенхаузен са оборудвали Boxster E и със специална звукова система, която да дава обратна връзка на водача, както и да предупреждава пешеходците и другите участници в движението.
От Porsche не планират серийно производство, като целта на тези прототипи е да бъдат използвани като подвижни лаборатории и събраните от тях данни да служат като база за развитие на бъдещите модели на Porsche.
trex
Яко!