Половината от всички автомобили Volvo, продадени до 2025 г., ще бъдат напълно електрически
Шефът на Volvo Хакан Самуелсон казва, че компанията му ще успее да постигне целта си да има половината от продажбите си от изцяло електрически автомобили до 2025 г., но постигането на целта ще зависи от правителствата, които инвестират в инфраструктура за зареждане, за да помогнат за повишаване на търсенето на клиентите.
Шведската компания си е поставила за цел да продава само плъгин хибридни или електрически автомобили до 2025 г., като продажбите се разделят поравно между двете във Volvo и марката Polestar, като част от план за постигане на неутрален въглерод в своята работа до 2040 г.
Миналата година Volvo продаде 115 436 хибридни за презарежданеи изцяло електрически автомобили спрямо 45 933 през 2019 г. и представлява 19,8% от общите продажби. Около една трета от всички автомобилиVolvo, продавани в Европа, са хибриди със зареждане от битовата мрежа.
Първият изцяло електрически автомобил на Volvo - XC40 Recharge P8, се продава миналата година заедно с Polestar 2. Volvo ще представи втория си EV, базиран на същата платформа CMA, през март.
На въпрос дали Volvo е на път да постигне амбициозната си EV цел, въпреки че има само един такъв модел в продажба, Самуелсон каза: „В нашия продуктов цикъл има автомобили, които ще бъдат готови половината от продажбите ни да бъдат електрически. Това продължава." Самуелсон добави, че предизвикателството е да се прецени колко бързо ще нараства търсенето на клиенти за електромобили.
„По-трудно е да се предскаже дали клиентите ще изберат тези автомобили, или ще останат с plug-in хибриди или конвенционални автомобили. .
„Но едно нещо извън нашия контрол, което трябва да бъде по-доброто развитие на пазара на EV, е инфраструктурата за зареждане, в която правителствата трябва да инвестират. Електрическите автомобили се нуждаят от мощни зарядни устройства по главните пътни мрежи. Това е нещо, което трябва да се случи бързо, за да може 50% от автомобилите ни да са електрически [до 2025 г.]. "
Самуелсон каза, че нарастването на търсенето на увеличен брой по-мощни зарядни устройства за електромобили предлага „интересен нов бизнес“. Той добави: „Големите бензинови компании трябва да се интересуват да станат номер едно в зареждането, защото това е новият начин за зареждане с гориво в бъдеще.“
Самуелсон също призова правителствата да се противопоставят на увеличаването на данъците върху електроенергията, за да замени вероятния спад на доходите от мита за гориво. „Разходите за електричество са наистина важни за задвижването на електрификацията на автомобилите“, каза той. „Дори при високи данъчни нива днес има по-малко данък върху електроенергията, отколкото горивото [в повечето страни] и [по-ниските разходи за електричество] са може би най-добрият двигател за електрификация.
„Ако правителствата наистина искат да насърчават електрификацията, бих ги призовал да се противопоставят на изкушението да облагат с електроенергия повече, отколкото днес.“