Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Седем секунди не стигнаха на Гьошев за победата

10.07.2011 14:09
Туит

Европейският шампион Лука Росети (Abarth Grande Punto S2000) спечели рали „България”, след като Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000) не можа да парира атаките му в последните две отсечки. Разликата между двамата на финала бе само 7,3 секунди.

Екипажът на „Престиж рали тим“ Петър Гьошев и Димитър Спасов водеше след първия ден на рали „България” с аванс от 6,6 секунди спрямо Лука Бети (Peugeot 207 S2000), а на 5,1 секунди зад италианеца се движеше Лука Росети. Четирите етапа, които включваше втория ден, трябваше да решат битката между тримата, като още на първия – „Мухово 1”, Росети прескочи своя сънародник и излезе втори, на 4,3 секунди зад Гьошев. На следващия „Славовица 1” европейският шампион отново бе по-бърз от пилота на „Престиж рали тим”, но само със 1,1 секунди и двамата поеха към обедния сервиз, разделени от 3,2 секунди.

Опитът, който Росети натрупа при сутрешните минавания, явно се отрази на увереността му и още на „Мухово 2” той излезе начело. За първи път пък от началото на надпреварата Пепи Гьошев изпусна лидерската позиция и трябваше да наваксва 3,4 секунди, ако искаше отново да си я върне в последния етап. За съжаление и на „Славовица 2” италианецът бе по-бърз от Гьошев и спечели първата си победа в България и трета за сезона в европейския шампионат.

"Разбрахме, че ще е много трудно още на шейкдауна, когато автомобилът не стоеше на пътя както искахме", коментира Гьошев на официалната пресконференция. "Водехме в 8 от първите 10 етапа и вече виждахме победата много близо. Смятам, че не бяхме достатъчно добре подготвени за нея. Загубихме, защото ни липсват достатъчно състезателни километри с този автомобил. Все пак се радвам, че се борихме с двукратния и настоящ европейски шампион. Победата много ни помага в битката за класирането в националния шампионат. Вече сме на 17 точки зад Димитър Илиев, но показаната от него скорост ни притеснява."

Росети бе по-бърз от Гьошев, но не записа нито една етапна победа днес, тъй като всички отидоха на сметката на Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000). Победителят от 2007 г. категорично бе най-бързият пилот в 42-ото издание на рали „България” (общо седем етапни победи), но в крайна сметка трябваше да се задоволи с петото място, тъй като спукана гума на „Любница 1“ в събота го забави с три минути. Илиев завърши само на 7,2 секунди от четвъртия Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo IX), въпреки че разликата между двамата в края на първия ден бе 1:17 минути.

Игнат Исаев завърши шести, въпреки че за него това бе първо състезание с Peugeot 207 S2000. Той се пребори категорично с чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000), който днес загуби и седмата си позиция, след като Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) го изпревари в осмия етап. Победителят от 2008 г. подобно на Илиев спука предна дясна гума във втората отсечка и се движеше осми след петата, но натрупа цяла минута и половина пасив при второто минаване на „Сестримо“, което на практика го остави без никакви шансове за нещо повече от седмото място на финала.

Челната десетка допълниха поляците Мачией Ржежник и Сжимон Рута с последните два супера на Peugeot, като в нито един момент от състезанието двамата не показаха особени заложби за по-предно класиране. Веднага зад тях финишира Тодор Славов с Renault Clio R3. Пилотът на „Булбет рали тим“ беше сред шестимата състезатели, спукали гуми във втората отсечка, а след това и получи наказание от 20 секунди. Въпреки това варненецът завърши надпреварата като победител при автомобилите с един двигателен мост както в общото класиране за рали "България", така и в класирането за европейския шампионат.

Коментари
comments powered by Disqus