Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап дванайсети

15.01.2009 19:40
Туит

Карлос Сайнц отпадна от рали „Дакар“, а неговият съотборник в екипа на Volkswagen Жинил де Вилиър спечели етапа и излезе начело.

Уникален зрителски интерес, смразяващи дъха дюни, разходка по хребета на смъртта, планински проходи на надморска височина от близо 5000 метра, феноменални пейзажи. Ето това е рали „Дакар 2009“, първото издание на титулувания рали-рейд на територията на Южна Америка. Но и още нещо – разказ, чийто край е непредсказуем до самия финал.

След като Насер Ал-Атиах (BMW) бе дисквалифициран заради пропуснати скрити контроли в шестия етап, Карлос Сайнц пое изцяло контрола върху състезанието. В края на десетата отсечка бившият рали шампион имаше стабилна преднина от половин час на върха в общото класиране, но и тази година пропиля прекрасен шанс да спечели първия си „Дакар“. 79-километра след старта на днешния скоростен етап Матадора изхвърча от пътя и се приземи по таван четири метра по-надолу в една от пресъхналите реки до трасето.

„Направихме малка грешка в началото”, коментира след инцидента навигаторът на Сайнц Мишел Перен. „На едно разклонение свихме в неправилната посока, но след като се върнахме на пътя, се оказа, че сме зад Жинил де Вилиър, който стартира десет минути след нас. Не бяхме изгубили много, всичко беше наред. После трябваше да достигнем до една от скритите контроли, като на  пътната карта участъкът беше обозначен с „опасно”. Определено трябваше да го маркират като „извънредно опасно”. Между другото, колата зад нас – Нани Рома, щеше да попадне в същата клопка, ако ние вече не бяхме там. Както и да е, аз съм ОК, мисля, че си счупих ръката, но съм добре.”

Само преди ден французина сподели в бивака: „(Сайнц) кара прекалено бързо! Имаме близо половин час аванс, може да си позволим да намалим темпото!“. Но как да накараш двукратен рали шампион да върне газта?

Най-добро време в съкратения с 30 километра етап, този път заради археологически находки в региона, даде съотборникът на Сайнц Жинил де Вилиър. Южноафриканецът изненадващо оглави класирането , след като водачът в по-голямата част от етапа Марк Милър (Volkswagen) изгуби двайсет минути в последната секция заради серия от грешки.

„Много тежък етап. Пътната книга беше ужасна”, заяви новият водач Вилиър след финала. "Имаше големи каньони, опасно беше. Понякога просто не знаехме накъде да потеглим. Въртяхме се в кръг близо 15 минути. Трябва да направят нещо, не може да се кара по такъв начин в отсечката.”

Какво ли ще се случи на брифинга на Volkswagen тази вечер? С оглед отпадането на Сайнц е много вероятно тим-шефът Крис Нисен да инструктира своите пилоти да върнат рязко газта и да не поемат никакви рискове. Разликата между Вилиър и Милър обаче, между победата и второто място е само 2:35 минути.

Днес Mitsubishi изгуби и последния си шанс да се качи на подиума. Нани Рома имаше възможност да излезе на трета позиция след грешката на Сайнц, но 165 километра след старта получи повреда в електрическата система на Racing Lancer и загуби цели седем часа. Това позволи на американеца Роби Гордън и неговия 7-литров Hummer H3 да застанат редом до двете заводски машини на Volkswagen в челната тройка, но с час изоставане.

Сирил Депре (KTM) спечели третата си етапна победа и се изкачи на втора позиция в общото класиране при мотоциклетистите, след като единственият представител на Yamaha в челото Давид Фретине изгуби близо десет минути в отсечката заради технически проблем. Вторият в етапа Марк Кома продължава да е убедително на върха с час и половина аванс спрямо Депре.

При четириколките аржентинецът Маркос Патронели (Can-Am) даде най-добро време в етапа, а лидерът в генералното класиране Йозеф Мачацек завърши на цели 35 минути зад него. В генералното класиране обаче чехът има близо два часа преднина само две отсечки преди финала.

Владимир Чагин спечели и днешния етап при най-тежките и се доближи на крачка от шестата си рекордна победа в „Дакар”. Неговият съотборник от екипа на КамАЗ Фирдаус Кабиров обаче със сигурност не се е предал, тъй като преднината на Царя в общото класиране е нищожна – 1:33 минути. Трети се движи холандецът Джерард де Рой (GINAF), но на близо час зад руснаците.

Следващият тринайсети етап на рали „Дакар“ включва 753 километра, от които цели 545 по часовник. Отсечката, която ще отведе кервана в Кордоба, със сигурност щеше да се хареса на Сайнц, тъй като включва някои от макадамовите трасета на рали „Аржентина“, кръг от Световния рали шампионат. Първият мотоциклетист тръгва от бивака в Ла Риоха в 5:00 местно време (9:00 българско).

Пълното класиране от дванайсетия етап на рали „Дакар” може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus